اوجی: چشم‌انداز صنعت نفت روشن است

وزیر نفت گفت: با افزایش ظرفیت تولید گاز به یک میلیارد ‌و ۲۳۰ میلیون مترمکعب و بیش از ۴.۵ میلیون بشکه نفت در روز طی چهار سال آینده چشم انداز صنعت نفت را بسیار روشن می‌بینم.

جواد اوجی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی با دیدن توانمندی آنها روحیه گرفتم گفت: با توجه به ظرفیت بالای شرکت‌های داخلی در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت، گاز، ‌پالایش و پتروشیمی هر بازدیدکننده‌ای از این نمایشگاه احساس غرور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر تجهیزات صنعت نفت که در سال‌های گذشته از خارج از کشور وارد می‌شد امروز اما در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران مشاهده می‌شود، تأکید کرد: وظیفه وزارت نفت هم‌اکنون آن است که در تمام زمینه‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند.

وزیر نفت ادامه داد: امسال بیش از ۳۰ میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت کلنگ زده می‌شود و از این‌رو به‌طور حتم باید از ظرفیت‌ شرکت‌های داخلی برای تأمین و تجهیز این پروژه‌ها استفاده شود در نتیجه همزمان با اجرای این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی باید به فکر صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باشند.

اوجی با تأکید بر اینکه در بازدید خود از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت آمادگی شرکت‌های داخلی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی به‌ویژه به کشورهای آمریکای لاتین را بررسی کردم، گفت: اگر امروز صنعت نفت در اوج تحریم‌های کشورهای غربی روی پای خود ایستاده‌، این موضوع را مدیون سازندگان داخلی است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت کالاها و تجهیزاتی را وارد کنند که مشابه ایرانی داشته باشد؛ بی‌شک این موضوع از سوی بنده و همکاران در وزارت نفت پیگیری و در صورت مشاهده موارد تخلف برخورد جدی خواهد شد.

وزیر نفت تأکید کرد: وزارت نفت با تحریم یا بدون تحریم دست از حمایت همه جانبه شرکت‌های داخلی در صنعت نفت بر نخواهد داشت، البته امید داریم که این ‌شرکت‌ها با افزایش کیفیت محصولات خود صادرات خود را نیز توسعه دهند.

کد خبر 456966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =