رسید و ارسال بیش از ۶۵ میلیارد لیتر مواد نفتی به همت منطقه اصفهان

مدیر منطقه اصفهان از رسید و ارسال بیش از ۶۵ میلیارد و ۸۹۹ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی از طریق منطقه اصفهان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا، سیاوش اورنگی در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: حدود ۴۰ درصد از نفت خام ارسالی با خطوط لوله کشور توسط منطقه اصفهان انجام می‌شود که طی آن نفت خام دریافتی از مناطق نفت‌خیز جنوب از طریق هفت مرکز انتقال نفت و خط لوله‌ای به طول ۴۳۰ کیلومتر به اصفهان منتقل می‌شود و ضمن تأمین خوراک پالایشگاه اصفهان بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز تأمین می‌شود.

وی با اشاره به رقم ثبت شده سال ۱۴۰۰ در رسید و ارسال مواد نفتی افزود: بیش از ۲۸ میلیارد و ۳۳۳ میلیون لیتر نفت خام ارسالی به اصفهان، حدود ۱۹ میلیارد و ۵۴۳ میلیون لیتر به پالایشگاه اصفهان تحویل داده شده است، همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۶۹۱ لیتر نفت خام مازاد بر نیاز این پالایشگاه به منطقه تهران ارسال شد.

مهندس اورنگی در رابطه با آمار دریافت و ارسال فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله این منطقه گفت: سال گذشته  ۹ میلیارد و ۳۳۱ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین سوپر، بنزین یورو ۴، نفت‌گاز، نفت گاز یورو ۴، نفت سفید و... از انبار نفت شهید محمد منتظری و خطوط ورودی از جنوب شرق کشور و سایر خطوط حوزه استحفاظی برای استفاده در مبادی مصرف رسید و ارسال شد.

وی به صرفه‌جویی حامل‌های انرژی این منطقه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: در بخش‌های برق ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلووات ساعت، گاز طبیعی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب، بنزین ۹ هزار لیتر، نفت گاز ۱۷۲ هزار لیتر و نفت سفید ۲۰۰ لیتر صرفه‌جویی ثبت شده است.

مدیر منطقه اصفهان به پروژه تعویض ۴ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ مارون به اصفهان در محدوده تنگ سرخون تا دره گندمکار استان چهارمحال و بختیاری که در پی حادثه رانش زمین و شکستگی خط لوله انجام شد، اشاره کرد و گفت: این پروژه آبان‌ماه پارسال با تلاش و بر پایه توانمندی، غیرت و تعلق سازمانی کارکنان منطقه  اصفهان و همکاری برخی مناطق دیگر شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

اورنگی از خودکفایی‌های کارکنان منطقه درباره قطعات سخن گفت و افزود: کارشناسان واحدهای مختلف منطقه با تکیه بر دانش فنی و تخصصی خود، اقدام‌هایی همچون احیای محور با ری بلید سه‌محور پاور توربین و یک محور کمپرسور توربین سولزر و بالانس کردن توربین‌های سولزر، طراحی جدید منیفولد سیستم فومینگ مخزن T3 مرکز انتقال نفت شهید بهشتی و نصب آن را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: حمل و انتقال و نصب یک دستگاه توربین مارس از منطقه لرستان، انجام تعمیرات ماشین‌آلات سبک و سنگین منطقه با تکیه بر دانش موجود در منطقه و استفاده از خدمات و قطعات ساخت داخل نیز از دیگر اقدام‌های شاخص منطقه برای خودکفایی به‌شمار می‌آید.

مدیر منطقه با اشاره به پروژه تعویض پوشش گفت: تعویض پوشش خط لوله ۳۰ اینچ مارون اصفهان حدفاصل مراکز انتقال نفت شماره ۳ (شهید ملک باغملک) تا مرکز انتقال نفت شماره ۴ (شهید مرزبان ایذه) کیلومتر ۱۲۷+۸۰۰ الی ۱۲۹ (تنگ ناشلیل) پارسال نیز انجام شده است.

وی پیگرانی خطوط لوله ۸ اینچ سوخت به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و مسیر خط لوله کنارگذر مارون ـ اصفهان در محدوده دریاچه سد کارون ۴ و پل کابلی، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های UPS صنعتی ساخت یک شرکت داخلی در مراکز انتقال نفت مارون ۳ (باغملک) و ۶ (گندمکار)، تجهیز برخی ایستگاه‌های مخابراتی حوزه استحفاظی از جمله مرکز منطقه، رپیتر شماره ۷ و... به خاموش‌کننده‌های تمام اتوماتیک (آیروسل) ساخت داخل، اقدام‌های پیشگیرانه برای کاهش تاثیر مخاطرات فرونشست زمین در اصفهان روی خطوط لوله نفت را از دیگر اقدام‌های شاخص منطقه در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

اورنگی با بیان اینکه در کنار انجام وظیفه سازمانی، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نیز جایگاه ویژه دارد، گفت: با همکاری کارکنان معاونت مخابرات منطقه اصفهان در رفع اشکال از جایگاه‌های عرضه سوخت استان اصفهان در آبان‌ماه، توسعه و تجهیز کتابخانه در مدارس روستاهای همجوار مرکز انتقال نفت شماره ۴، ارائه خدمات پزشکی به عشایر کوچ‌رو در محدوده خط لوله انتقال نفت خام مارون به اصفهان، نصب آنتن گیرنده شبکه‌های ورزشی در ایستگاه تلویزیونی روستای گندمکار، تسطیح چند کیلومتر جاده روستایی، حمل تیرپایه های برق به مناطق سخت‌گذر برای برق‌رسانی به روستاهای دهدز  خوزستان، تسطیح محل احداث مسجد و مدرسه را می‌توان جزو بعضی از فعالیت‌های منطقه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد.

کد خبر 456997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =