حوزه انرژی می‌تواند یکی از سرمایه‌گذاری‌ها بین ایران و عمان باشد

رئیس‌جمهوری با ضروری خواندن سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و عمان گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در حوزه انرژی باشد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی دیروز (دوشنبه، دوم خردادماه) در نشست با بازرگانان و فعالان اقتصادی عمانی با تأکید بر اینکه اراده جدی بین تهران - مسقط برای گسترش همکاری‌ها به‌ویژه با محور روابط اقتصادی و تجاری وجود دارد، گفت: مصمم هستیم روابط دو کشور در همه حوزه‌ها گسترش یابد.

وی افزود: به نظر می‌رسد بازرگانان دو کشور شناخت کافی از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور ندارند، بنابراین لازم است فعالان اقتصادی دو طرف گام‌هایی در مسیر شناخت ظرفیت‌های متقابل بردارند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: نخستین گام، ایجاد مرکز تجاری فعال ایران در کشور عمان است، یکی از کارکردهای مرکز تجاری شناسایی ظرفیت‌های دو کشور به‌ویژه ایران است.

رئیسی با اشاره به دیدار خود با سلطان عمان اظهار کرد: رفع مشکل حمل‌ونقل و پرداخت‌های پولی و بانکی در این دیدار مطرح و قرار شد این مسائل حل شود.

وی با ضروری خواندن سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در حوزه انرژی باشد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مصمم هستیم روابط دو کشور توسعه یابد و وزیران دو کشور با جدیت کارها را دنبال کنند، اعلام کرد: سطح روابط تهران - مسقط در ماه‌های گذشته به‌ویژه در دو ماه نخست ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

کد خبر 457365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =