توافق‌های خوبی در سفر رئیس‌جمهوری به عمان حاصل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به عمان، توافق‌های خوبی حاصل و مراودات اقتصادی تبدیل به اسناد لازم‌الاجرا شد.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده امروز (سه‌شنبه، دهم خردادماه) در نشست خبری با بیان اینکه سیاست خارجی دولت در حوزه همسایگی با تمرکز خاصی در چند ماه گذشته پیگیری شده و ثمرات این تحرکات در سطوح مختلف در سفر سران و رؤسای کشورها دیده می‌شود، گفت: در سفر مهم رئیس‌جمهوری به عمان، حوزه‌ای از همکاری‌ها ورق خورد که سال‌ها معطل مانده بود.

وی افزود: ۱۳ سند همکاری در این سفر امضا شد. در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت، انرژی و مراودات تجاری و مسائل سرمایه‌گذاری توافق‌های بسیار خوبی انجام شد، در حوزه مراودات اقتصادی بسیاری از پروژه‌ها و ابتکارها به اسناد لازم‌الاجرا تبدیل شد و امیدواریم با اجرای آن به سمت گسترش روابط با عمان حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: دیروز در پی برنامه‌ریزی‌های فشرده سفر رئیس‌جمهوری تاجیکستان را داشتیم که در آن ۱۷ سند در حوزه‌های مختلف بین دو کشور امضا شد، از این رو کانون توجهی که سیاست خارجی دولت بر منطقه قرار دارد در این سفرها به منصه ظهور رسیده و اراده ایران بر ادامه این مسیر است.

خطیب‌زاده درباره توقیف کشتی ایران در آب‌های یونان نیز اظهار کرد: زمانی که کشتی ما به‌صورت غیرقانونی ضبط شد، تلاش کردیم همه راه‌های دیپلماتیک را فعال کنیم و در این باره وزیر امور خارجه با همتای یونانی تلفنی صحبت کرد، اما دولت یونان نشان داد دستور طرف ثالث برای آن مهم‌تر بود، باید توجه کنند آمریکا و هیچ طرف ثالثی خیرخواه روابط ایران و یونان نیست.

وی درباره توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس نیز گفت: چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی، این‌ موضوع که در آب‌های سرزمینی ایران، تخلف‌هایی رخ دهد و بعضی از کشتی‌ها به بنادر میزبان هدایت شوند موضوعی تازه نیست، به دولت یونان توصیه می‌کنم به جای هیاهو از مسیر قانونی اقدام کند، وکیل بگیرد و ما به‌عنوان وزارت امور خارجه نیز کمک می‌کنیم. خدمه کشتی در وضع خوبی هستند، تماس‌ها و ارتباط خود را با خانواده دارند و هیچ نگرانی درباره آنها وجود ندارد.

کد خبر 457644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =