۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 457916
تداوم روند افزایشی قیمت نفت

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی انتظارها درباره کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت امروز (چهارشنبه، ۱۸ خردادماه) در پی انتظارها درباره کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا افزایش یافت، در همین حال برآوردها درباره افزایش تقاضا برای سوخت در فصل رانندگی نیز به‌عنوان عاملی دیگر سبب تقویت روند افزایشی قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت پس از رسیدن به بالاترین سطح از ۳۱ مه در معاملات نهایی روز سه‌شنبه (۱۷ خردادماه)، امروز در ساعت ۴ و ۱۳ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۷۹ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئیه پس از ثبت بالاترین قیمت از  هشتم مارس در معاملات نهایی روز سه‌شنبه، با ۳۴ سنت با ۰.۳ درص افزایش ۱۱۹ دلار و ۷۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که داده‌ها حکایت از کاهشی دیگر در سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا دارد، اگرچه پیش‌بینی می‌شود ذخیره‌سازی‌های بنزین و دیگر فرآوده‌های نفتی افزایش یابد.

ادوارد مویا، تحلیلگر اوای‌ان‌دی‌ای در یادداشتی نوشت: انتظار می‌رود بازار نفت همچنان با محدودیت عرضه روبه‌رو باشد، زیرا طرف عرضه همچنان حکایت از پایین‌بودن سطح ذخیره‌سازی‌ها دارد، احتمال دارد ذخیره‌سازی‌های نفت خام با افزایش فصل رانندگی و تعطیلات با کاهش بیشتری روبه‌رو شود.

با این حال، آمارهای مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد که ذخیره‌سازی‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی آمریکا در هفته گذشته با افزایش همراه خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش مربوط به ذخیره‌سازی‌های هفته گذشته را  امروز اعلام خواهد کرد.

کد خبر 457916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =