۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
  • کد خبر: 458015
بانک «سیتی» پیش‌بینی قیمت نفت را افزایش داد

بانک آمریکایی سیتی ریسرچ پیش‌بینی خود را برای قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک سیتی ریسرچ پیش‌بینی خود را درباره میانگین قیمت نفت برای سه ماه سوم سال جاری میلادی و سال ۲۰۲۳ میلادی  افزایش داد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد که تأخیر در لغو تحریم‌های ایران عامل اصلی تشدید شرایط نامتوازن در بازارهای جهانی است.

سیتی با استناد به محدودیت عرضه در بازار نفت پیش‌بینی میانگین قیمت نفت خام برنت در سه‌ ماه دوم سال ۲۰۲۲ میلادی را با ۱۴ دلار افزایش به ۱۱۳ دلار برای هر بشکه و قیمت‌های سه‌ ماهه سوم و چهارم را با ۱۲ دلار افزایش به‌ترتیب به ۹۹ و ۸۵ دلار رساند.

این بانک آمریکا پیش‌بینی کرد که قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال ۲۰۲۳ میلادی به‌طور میانگین ۷۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود که نسبت به برآورد پیشین ۱۶ دلار افزایش نشان می‌دهد.

قیمت نفت خام برنت اکنون به حدود ۱۲۰ دلار هر بشکه رسیده است، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا اکنون در بالاترین سطح سه ماه قرار دارد.

بانک سیتی اعلام کرد که تغییر مسیر محموله‌های نفت خام روسیه به آسیا می‌تواند به این معنا باشد که تولید و صادرات روسیه سرانجام کاهش چندانی نخواهد داشت، بلکه این کاهش در بیشترین حالت در محدوده روزانه یک میلیون بشکه تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

سیتی همچنین پیش‌بینی کرد که به‌دلیل شرایط اقتصادی و قیمت‌های بالا رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ میلادی کُند و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

کد خبر 458015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =