مسیر پژوهش و فناوری باید به بازار کالا و خدمات باز شود

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت بودجه بخش پژوهش را ناکافی دانست و گفت: مسیر پژوهش و فناوری باید به بازار کالا و خدمات باز شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سجاد خلیلی بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) در آیین تکریم جعفر توفیقی و معارفه عظیم کلانتری‌اصل، رؤسای پیشین و تازه پژوهشگاه صنعت نفت در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت با بیان اینکه هزینه‌هایی که برای پژوهش و فناوری اختصاص داده می‌شود، عدد قابل قبولی نیست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها بر موضوع پژوهش تأکید کردند و نیاز است در این مسیر گام‌های استواری برداشته شود.

وی ضمن تأکید بر توجه و اهمیت بیشتر به مبحث پژوهش، فناوی و نوآوری در صنایع کشور، تصریح کرد: راه پروهش و فناوری باید به بازار کالا و خدمات باز شود، اینکه تعداد زیادی هیئت علمی داشته باشیم، اما هیچ کمکی به حل مشکلات صنعت نکنند، به‌واقع مطلوب نیست.

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت رویکرد تجویزی را به‌عنوان عارضه‌ای در صنایع کشور نام برد و افزود: رویکرد تجویزی به این معناست که بایدها و نبایدها را مشخص و سیاست اعلام کنیم، متأسفانه این رویکرد تاکنون جواب نداده است.

خلیلی با تأکید بر اینکه نباید به بایدها و برنامه‌ها اکتفا کرد و مسائل صنعت باید در سیستم حل و در شرکت‌های تابعه بازاریابی شود، گفت: اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور ما مطلوب و پیش‌برنده نیست.

کد خبر 458175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =