بازتاب وصول طلب گازی ایران از عراق در شبکه‌های مجازی

وصول طلب گازی ایران از عراق در شبکه‌های مجازی بازتاب قابل توجهی داشته است که مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی، وزیر نفت ساعت ۲۳ و ۲۸ دقیقه چهارشنبه (۲۵ خردادماه) در حساب کاربری خود در توئیتر خبر از وصول ۱.۶ میلیارد دلار طلب معوق سال‌های گذشته بابت صادرات گاز به عراق خبر داد؛ خبری که با واکنش گسترده در شبکه‌های مجازی همراه شد.

وی نوشت: «خوشبختانه با دیپلماسی فعال انرژی و پس از چندماه مذاکره، ساعاتی قبل، ۱.۶ میلیارد دلار طلب معوق سال‌های گذشته بابت صادرات گاز به عراق وصول شد. از ابتدای سال نسبت به سال گذشته، حجم صادرات گاز کشور ۲۵ درصد و وصول درآمدهای ارزی حاصل از آن ۹۰ درصد افزایش یافته است.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این باره نوشت: «‏از برکات منتظر تصمیم دیگران نماندن و دیپلماسی فعال انرژی: ‏کل دریافتی از صادرات گاز به عراق و ترکیه در سال ۹۹ مجموعاً یک میلیارد دلار بود. ‏با کار جهادی وزارت نفت دولت سیزدهم نه‌تنها درآمد صادرات گاز به عراق به‌روز وصول می‌شود، بلکه فقط در یک فقره بدهی قدیمی ۱.۶ میلیارد دلاری هم وصول شد.»

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم نوشت: «در جریان چند مذاکره جهت وصول مطالبات خارجی، وزیر نفت را همراهی کردم. جدیت ایشان در توسعه همکاری با کشورهای منطقه، همچنین پیگیری ایشان در وصول مطالبات قابل تقدیر است. حال که دیپلماسی انرژی به نتیجه رسیده، امیدوارم بانک مرکزی هم در جهت کاهش نرخ ارز مؤثرتر عمل کند.»

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز نوشت: «وصول طلب گازی ایران از عراق که از دوره دولت قبل بوده و با ‎دیپلماسی فعال وزارت ‎نفت دولت ‎مردمی _ انقلابی اتفاق افتاد قابل تقدیر بوده و با ورود این ‎ارز به کشور قطعاً جلو سوءاستفاده دشمنان ملت ایران را در بازار گرفته و چنانچه بانک مرکزی درست و به جا خرج کند در کاهش قیمت ارز مؤثر خوهد بود.»

برخی از کاربران فضای مجازی هم با نوشتن جملاتی همانند «وزارت نفت بدون هیچ ادعایی، بدون برجام، بدون FATF، توانست یک بدهی به جا مانده از دولت قبل را زنده کند. حالا چه کسی زبان دنیا را می‌داند؟»،‌ «افزایش صادرات گاز نشان از این دارد که اراده باید کرد. اراده در هر چیزی همین نتیجه را دارد.»، «تمیز کار کردید، با یک تیر دو نشان زدید.» و ... به وصول مطالبات گازی ایران از عراق واکنش نشان دادند.

کد خبر 458248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =