۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 458288
احتمال تداوم همکاری روسیه با ائتلاف اوپک‌پلاس

معاون نخست‌وزیر روسیه از احتمال ادامه همکاری این کشور با ائتلاف اوپک‌پلاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک روز پنجشنبه (۲۶ خردادماه) پس از نشستی غیرمنتظره در حاشیه مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ با عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت: روسیه می‌تواند پس از سال ۲۰۲۲ به همکاری در چارچوب توافق تولید نفت اوپک پلاس ادامه دهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان در حالی که در فهرست برنامه‌های رسمی‌اش ثبت نشده بود، به‌صورت غافلگیرکننده در مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ ظاهر شد، در حالی که بسیاری از مهمانان در این رویداد حاضر نشدند.

این رویداد در حالی برگزار می‌شود که بسیار از خریداران از واردات نفت روسیه به‌دلیل تحریم‌های غرب امتناع می‌کنند و روسیه نفت کمتری نسبت به سهمیه کنونی خود در اوپک‌پلاس عرضه می‌کند.

یک سند اوپک‌پلاس در روز پنجشنبه نشان داد تولید نفت خام روسیه در ماه مه به ۹میلیون و ۲۷۳ هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه آوریل روزانه ۹ میلیون و ۱۵۹ هزار بشکه بوده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه وعده داد که در ماه آینده میلادی با توجه به تقاضای بالا برای نفت خام روسیه از سوی هند و چین، عرضه نفت خام این کشور افزایش می‌یابد.

با این حال، روسیه در ماه گذشته میلادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه‌ای خود در روز تولید می‌کرد.

دیدار عبدالعزیز بن سلمان و نواک بیش از یک ساعت به‌طول انجامید. نواک پس از این نشست در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا شریکان اوپک‌پلاس از کمبود تولید روسیه شکایت دارند یا خیر، به خبرنگاران گفت: ما وضع کنونی بازار جهانی نفت را با وجود نااطمینانی‌ها متعادل می‌بینیم.

نواک گفت: روسیه می‌تواند حتی پس از پایان توافقنامه کنونی در پایان سال جاری میلادی به همکاری با ائتلاف اوپک‌پلاس ادامه دهد.

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: همه شرایط به وضع بازار بستگی دارد و اینکه آیا هر کشور برای مشارکت در منشور همکاری اوپک و غیراوپک به سهیمه نیاز دارد تا پایان سال جاری میلادی مشخص خواهد شد.

عبدالعزیز بن‌سلمان با وجود خودداری از اظهارنظر در این باره، روابط روسیه و عربستان را به‌ خوبی آب و هوای ریاض توصیف کرد.

کد خبر 458288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =