آلمان کاربری خط لوله نورد استریم-۲ را تغییر می‌دهد

دولت آلمان در نظر دارد کاربری بخش‌هایی از خط لوله گاز نورد استریم-۲ را به تأسیساتی برای دریافت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مجله هفتگی اشپیگل، دولت آلمان در حال بررسی تغییر کاربری بخش‌هایی از خط لوله نورد استریم-۲ و اتصال آن به پایانه ال‌ان‌جی در ساحل دریای بالتیک است.

مجله اشپیگل روز جمعه گزارش داد که وزارت اقتصاد آلمان در حال بررسی سلب مالکیت بخشی از سیستم خط لوله واقع در خاک آلمان و جدا کردن آن از بقیه خط لوله است، در این گزارش به هیچ منبعی اشاره نشده است.

روسیه اعلام کرد در صورتی که آلمان چنین اقدامی را انجام دهد، موضوعی قانونی خواهد شد.

شرکت دولتی گازپروم روسیه اواخر سال گذشته میلادی خط لوله نورد استریم-۲ را با هدف افزایش ۵۰ درصدی جریان گاز این کشور به آلمان تکمیل کرد، اما این خط لوله هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، پس از قطع رابطه با مسکو پیش از تنش‌های مسکو و کی‌یف اعلام کرد که این پروژه عملیاتی نخواهد شد.

جریان گاز طبیعی از روسیه ظرف چند هفته اخیر کاهش یافته و آلمان، با توجه به خطر کمبود انرژی و در نتیجه ایجاد آسیب اقتصادی، در نظر دارد جایگاه‌های حمل اضطراری را به تأسیسات دریافت تک‌محموله‌های ال‌ان‌جی از بازارهای جهانی اختصاص دهد.

یک محل بارگیری در دریای بالتیک به دو محل کنونی بارگیری در شهرهای ویلهلمس هاوفن و برونزبوتل در دریای شمال اضافه می‌شود و ظرفیت را افزایش می‌دهد.

به گفته اشپیگل، بخش‌های شرقی و جنوبی آلمان به گاز روسیه وابستگی زیادی دارند و از این تغییر کاربری سود خواهند برد.

کاربری خطوط لوله در بخش خشکی را که قرار بوده است گاز نورد استریم-۲ منتقل کند نیز می‌توان تغییر داد.

کد خبر 458636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =