تهران و دوشنبه بر توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی تأکید کردند

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در ادامه مسیر احیای دیپلماسی انرژی ایران ضمن دیدار و گفت‌وگو با هیئتی از تاجیکستان به ریاست قائم مقام وزیر صنعت و فناوری‌های نو، بر توسعه همکارهای اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، متعاقب سفر خردادماه امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان به تهران و پیگیری مسائل مربوط به تفاهم‌نامه همکاری امضاشده بین جواد اوجی، وزیر نفت و دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان، امروز ( یکشنبه، پنجم تیرماه) احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با هیئتی از تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی، معاون اول وزیر صنعت و فناوری‌های نو تاجیکستان و همراهی شریفه خدابخش، معاون وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان و شایسته مرادزاده، معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان و دیگر مسئولان تاجیکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این هیئت تاجیکستانی به‌منظور پیگیری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه یادشده و توافق‌ها به تهران سفر و با معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت به‌عنوان رئیس کارگروه مشترک انرژی دو کشور درباره همکاری‌های مختلف حوزه انرژی از جمله خرید فرآورده‌های نفتی و نفت خام مورد نیاز تاجیکستان، اکتشاف و بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز آن کشور، ارائه خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی در صنعت نفت و گاز ملاقات و مذاکره کرد.

پیرو سفر خردادماه رئیس‌جمهوری تاجیکستان به تهران، تفاهم‌نامه همکاری‌های انرژی بین وزیر نفت و وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان امضا شد. این تفاهم‌نامه نخستین سند همکاری‌های دو کشور در زمینه صنعت نفت به‌شمار می‌آید که می‌تواند فصلی نو از همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی آغاز کند.

به گزارش شانا، مقام‌های ارشد ایران و تاجیکستان نهم خردادماه در حضور سیدابراهیم رئیسی و امامعلی رحمان، ۱۷ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری، فناوری‌های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی، تحقیقاتی و گردشگری امضا کردند.

این اسناد توسط وزیران نفت، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، میراث فرهنگی و گردشگری، دادگستری، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای سازمان بورس و اوراق بهادار و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی و همتایان تاجیک آنها امضا شد.

کد خبر 458637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =