پیشگیری از آتش‌سوزی تانکر ۳۰ هزار لیتری حمل سوخت

همسو با تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی و پیشگیری از حادثه، تیم آتش‌نشانی منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد به‌طور ضربتی اقدام به ایمن‌سازی و جلوگیری از آتش‌سوزی تانکر واژگون‌شده حمل بنزین کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، محمود نصیری، رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد در این باره گفت: در پی تماس چهارشنبه (هشتم تیرماه) فرمانداری شهرستان سروستان مبنی بر واژگونی یک دستگاه تانکر حمل سوخت بنزین در جاده سروستان به جهرم و تقاضای همکاری برای پیشگیری از بروز حادثه آتش‌سوزی، تیم عملیات آتش‌نشانی این منطقه با خودروی اطفای حریق، همچنین تانکر آب پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: تیم اعزامی به‌سرعت و پس از تعیین محدوده‌های خطر، کنترل تردد خودروها و جلوگیری از ازدحام جمعیت، اقدام به ایمن‌سازی محل حادثه کرد و به علت نشت شدید بنزین و احتمال بسیار زیاد آتش‌سوزی، عملیات فوم‌زنی برای پیشگیری انجام شد.

رئیس منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد ادامه داد: در این عملیات حدود ۷۰۰ لیتر فوم و ۶ هزار لیتر آب استفاده شد و در ادامه و پس از ایمن‌سازی محیط و کنترل شرایط، تانکر مورد نظر به‌وسیله سه دستگاه جرثقیل جابه‌جا شد.

همچنین پس از اتمام عملیات؛ فرآیند آبگیری خودروی آتش از تانکر پشتیبانی انجام شد و تیم اطفای حریق رأس ساعت سه بامداد به ایستگاه ایمنی و آتش نشانی سعادت‌آباد بازگشت.

منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستان سروستان و در فاصله ۸۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد خبر 458841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =