ضرورت سرمایه‌گذاری سود سالانه سهامداران در طرح‌های توسعه‌ای پالایشی

وزیر نفت با بیان اینکه سهامداران پالایشگاه‌های کشور باید عمده سود سالانه خود را در طرح‌های توسعه‌ای و کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند، تأکید کرد: اگر این اتفاق رقم نخورد در سال‌های آینده به لحاظ مسائل محیط زیستی این سهامداران هستند که بی‌شک زیان خواهند کرد.

جواد اوجی صبح امروز (شنبه، ۱۱ تیرماه) در حاشیه نشست مشترک خود با مدیران عامل شرکت‌های خصوصی و خصولتی پالایشی کشور به خبرنگار شانا گفت: وزارت نفت هر ماه نشستی را به‌منظور پیگیری روند ساخت پالایشگاه‌های نفت نو و طرح‌های کیفی‌سازی در پالایشگاه موجود برگزار می‌کند، در این نشست‌ها موانع و مشکلات طرح‌های توسعه‌ای در بخش پالایشگاهی کشور به‌شدت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم ظرفیت پالایش کشور افزایش یابد، ادامه داد: امسال به امید خداوند دو طرح کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های اصفهان و شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نفت تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ضد کشورمان در جریان است، اما بنده از روند احداث طرح‌های جدید پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی کشور راضی هستم.

اوجی تأکید کرد: سهامداران پالایشگاه‌های کشور باید عمده سود سالانه خود را در طرح‌های توسعه‌ای و کیفی‌سازی محصولات پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. اگر این اتفاق رقم نخورد در سال‌های آینده به لحاظ مسائل محیط زیستی این سهامداران بی‌شک زیان خواهند کرد.

وزیر نفت صبح امروز با حضور در نشست مشترک با مدیران‌عامل شرکت‌های پالایشی کشور از روند توسعه و تأمین مالی طرح‌های کیفی‌سازی موجود در پالایشگاه‌های کشور آگاه و دستورهای لازم به‌منظور شتاب‌بخشی به روند توسعه این طرح‌ها را صادر کرد.

مهناز محمدقلی

کد خبر 458904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =