نخستین سمینار توسعه کاربرد پرتوها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

نخستین سمینار توسعه کاربرد پرتوها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به میزبانی سازمان انرژی اتمی ایران با حضور مدیران و کارشناسان چهار شرکت اصلی وزارت نفت و شرکت‌های فرعی و تابعه و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری‌های هسته‌ای برگزار شد.

به گزارش شانا، وحیدرضا زیدی فرد، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در این سمینار ضمن قدردانی از مسئولان سازمان انرژی اتمی در برگزاری این رویداد، بهره‌گیری از  ظرفیت دانش و فناوری ارزشمند بومی‌سازی شده از سوی دانشمندان سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه در ارتقای زیست‌بوم توسعه فناوری صنعت نفت و حل چالش‌های موجود در این صنعت کلیدی را از فعالیت های کلیدی تعریف شده در معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت برشمرد.

زیدی‌فرد تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های جهانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران و عدم ارائه دانش و فناوری‌های مورد نیاز در کشور را فرصتی مغتنم دانست تا محققان و دانشمندان ایران با ایجاد هم‌افزایی ملی و استفاده از توانمندی‌های داخلی اقدام‌های شگرفی در حوزه اکتساب و بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز، بسیاری از نیازهای مهم کشور را برطرف کنند.

وی نتیجه ارزشمند این تلاش‌ها را ایجاد روحیه خودباوری در میان نخبگان کشور و توسعه فناوری‌های کلیدی در صنعت نفت دانست که خوشبختانه در سال‌های اخیر منجر به صدور دانش فنی به کشورهای همسایه شده است.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در ادامه درباره مشارکت جدی بین سازمان انرژی اتمی و وزارت نفت در رفع نیازهای فناورانه در حوزه‌های اکتشاف، ازدیاد برداشت، پالایش و انتقال نفت اشاره کرد.

زیدی فرد ابراز امیدواری کرد که همکاری بیشتر بین صنعت هسته‌ای کشور و وزارت نفت می‌تواند منجر به انجام فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی کردن کامل نظام نوین پژوهش و فناوری در سطح تجاری‌سازی بین وزارت نفت و شرکت‌های تابعه سازمان انرژی اتمی شده و سرانجام منجر به شکل‌گیری یک هم آفرینی در پژوهش صنعت نفت در سطح ملی شود.

برپایه این گزارش، نخستین سمینار توسعه کاربرد پرتوها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به میزبانی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد؛ در این سمینار که به همت شرکت توسعه کاربرد پرتوها اجرا شد معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و نماینده کمیسیون انرژی مجلس سخنرانی کردند.

این سمینار با حضور مدیران و کارشناسان مجموعه چهار شرکت اصلی وزارت نفت و شرکت‌های فرعی و تابعه و شرکت‌های دانش بنیان حوزه فناوری‌های هسته‌ای تشکیل شد، زمینه‌های همکاری و بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های هسته‌ای در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر 458958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =