۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی کردستان گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از گازرسانی به ۷۱ واحد تولیدی و صنعتی این استان در ۳ ماه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد که تا پایان سال در مجموع ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی کردستان گازرسانی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری در بیست‌وچهارمین نشست کارگروه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: توسعه بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها است، زیرا این بخش افزون بر ایجاد ارزش‌ افزوده بیش از دیگر بخش‌های اقتصاد، سبب ایجاد اشتغال می‌شود و ارزش‌ افزوده، اشتغال‌زایی، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۹۸  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع، سالانه مصرف‌کننده ۵۰ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند که با برنامه‌ریزی مدون، همه صنایع پرمصرف تا پایان سال ۱۴۰۲ به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: تاکنون ۱۰۱۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازرسانی شده‌اند که با زیر پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع، سالانه در مصرف ۴۴ میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی انجام شده که برای همه این پروژه‌ها، پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی آن طی شده است.   

فعله‌گری یادآور شد: پارسال هم با همه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا پایان اسفندماه، ۲۷۷ واحد صنعتی با حجم جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر مصرف سوخت مایع در سال گازرسانی شدند.

وی یادآور شد: اکنون نیز با گازرسانی به ۱۰۱۸ واحد تولیدی و صنعتی ۸۸ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع انجام شده است که امسال با گازرسانی به اهداف پیش‌بینی‌شده این حجم جایگزینی به ۹۲ درصد می‌رسد.

کد خبر 459038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =