اقدام‌های موفق منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در زمینه مدیریت بحران

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اقدام‌های بسیار خوب و قدرتمندی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، عبدالرحمن کشوری روز چهارشنبه (۱۵ تیرماه) در نشست تخصصی کمیته پدافند غیرعامل وزارت نفت در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: هم‌اکنون در جنگی ترکیبی، واقعی و هدفمند با دشمنان ملت ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های زیرساختی و سایبری روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی یکی از اماکن مورد طمع دشمنان به‌شمار می‌آید، افزود: به‌واسطه ارزیابی ریسک، اقدام‌ها و طرح‌های پدافندی بسیار خوبی در این باره انجام شده است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: باید توجه داشت که دفاع و پاسخ به خرابکاری‌های دشمن نیازمند نگاه کارآمد و جدی است.

کشوری با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی و سایبری از شاخص‌ترین مؤلفه‌های مورد توجه دشمن برای ضربه به زیرساخت‌های اقتصادی است، اظهار کرد: تاکنون پاسخ‌های مناسبی در حوزه پدافندی به دشمنان داده شده است، اما همواره باید نسبت به تهدیدها آگاه بود و برای مقابله با آنها آمادگی لازم نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: اقدام‌های بسیار خوب و قدرتمندی در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده، اما باید برابر با ارزیابی ریسک انجام شده، موارد مربوط به «پیش‌بینی» و «پیشگیری» بیش از پیش مورد توجه صنعت پتروشیمی قرار گیرد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، تقویت مقوله پدافند غیرعامل را الزامی دانست و افزود: باید به مشترک بودن بعضی از آسیب‌پذیری‌ها (با توجه به ارزیابی ریسک‌های) صنعت پتروشیمی در واحدهای تولیدی توجه داشت و طرحی جامع و مجزا برای مقابله با آنها تهیه و ارائه کرد.

کشوری، طرح توانمندسازی در شرایط اضطراری را نقطه عطفی در سطح آمادگی و رویارویی با شرایط اضطراری در صنایع پتروشیمی دانست و گفت: اقدام‌های مطلوبی در چند سال اخیر در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است که باید به‌عنوان الگویی موفق به دیگر بخش‌های وزارت نفت تعمیم داده شود.

کد خبر 459121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =