عملکرد وزارت نفت در بخش دیپلماسی انرژی موفق و تحول‌گرایانه است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام دولت و وزارت نفت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و انرژی حرکتی تحول‌گرایانه است، گفت: امیدواریم مردم به‌زودی نتیجه این دستاوردها را در حوزه معیشتی ببینند.

موسی احمدی ضمن اشاره به توسعه روابط ایران با ترکمنستان و قرارداد سوآپ گازی به خبرنگار شانا گفت: بر اساس این توافق، ترکمنستان به جمهوری آذربایجان گاز می‌فروشد و این گاز از مسیر ایران به جمهوری آذربایجان ترانزیت می‌شود و ایران می‌تواند گاز مصرفی مورد نیاز پنج استان شمالی کشور را نیز از حق انتقال این گاز برداشت کند که این قرارداد می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد.

وی افزود: در شرایط کنونی رشد صادرات نفتی، توسعه روابط با کشورهای همسایه و احیای دیپلماسی اقتصادی و انرژی نویدبخش مسیر روشن اقتصاد ایران است، همچنین بازگشت ارز حاصل از فروش نفت و تسهیل‌گری‌های حوزه صادرات کشور نقش به‌سزایی در افزایش درآمدهای ارزی کشور دارد که امیدواریم مردم به‌زودی نتیجه این دستاورد را در حوزه معیشتی مشاهده کنند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه همکاری با کشورهای همسایه شاهد رونق در حوزه تجارت خارجی بوده‌ایم، به نحوی که حجم تجارت خارجی ایران رشد قابل‌توجهی داشته است.

احمدی اظهار کرد: دیپلماسی اقتصادی و انرژی در دولت سیزدهم جایگاه خوبی پیدا کرده و امیدواریم در آینده نیز با فعال‌تر شدن این حوزه موقعیت ایران از نظر اقتصادی در جهان ارتقا یابد.

داود رمضانی

کد خبر 459352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =