۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 459357
روند تحولات قیمت نفت پس از چند روز معکوس شد

نگرانی از داده‌های مربوط به احتمال وقوع تورم در ایالات متحده آمریکا قیمت‌های جهانی نفت خام را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه (۲۲ تیرماه) یک روز پس از آنکه برای نخستین بار از آوریل تاکنون به زیر ۱۰۰ دلار برای هر بشکه رسید، به‌دنبال نگرانی معامله‌گران از داده‌های مربوط به تورم در ایالات متحده آمریکا که می‌تواند بازار را تضعیف کند، با افزایش همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۴ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش ۹۹ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

 در همین حال، قیمت نفت خام  شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (نفت خام آمریکا) با ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵ دلار و ۹۴ سنت به ازای هر بشکه رسید.

سرمایه‌گذاران به‌دلیل نگرانی از ایجاد رکود اقتصادی به‌دلیل افزایش شدید نرخ بهره با هدف مهار تورم و آسیب احتمالی این شرایط به تقاضا برای نفت خام، سلف‌های خود را فروختند.

قیمت‌های جهانی نفت خام روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) در بحبوحه نوسان‌های معاملات بیش از ۷ درصد کاهش یافت.

نگرانی دیگر این است که افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا در واکنش به تورم بالا، ارزش دلار را بالا ببرد و قیمت نفت را تضعیف کند.

وارن پترسون، رئیس راهبرد کالا در مؤسسه آی‌ان‌جی (ING) در این باره گفت: ترس‌های تداوم رکود همچنان وارد بازار می‌شود، در حالی که قدرت دلار و شعله‌ور شدن موارد ویروس کووید-۱۹ در بخش‌هایی از چین بی‌شک کمکی نخواهد کرد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی مؤسسه اس‌پی‌آی (SPI) نیز به تأثیر انتشار احتمالی داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه اشاره کرد.

کد خبر 459357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =