طراحی و ساخت فیلترهای شنی تصفیه آب در پالایشگاه بیدبلند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از طراحی و ساخت فیلترهای شنی تصفیه آب در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌محمد پوررضا گفت: با توجه به احساس نیاز عملیاتی و به‌منظور کاهش کدورت و ذرات معلق در آب خام ورودی، کاهش و کنترل مواد شیمیایی برج خنک‌کننده و کنترل مؤثر پارامترهای شیمیایی و بیولوژی آب‌های صنعتی پالایشگاه، عملیات اجرایی پروژه نصب فیلترهای شنی تصفیه‌خانه آب تأسیسات شهید پرخیده توسط کارکنان این شرکت انجام شد.

وی اظهار کرد: همه مراحل از جمله نیازسنجی، محاسبات، تهیه طرح توجیهی، شرح کار، طراحی و نقشه‌کشی آن از سوی اداره مهندسی پالایش و مهندسی عمومی انجام و مراحل اجرایی آن توسط همکاران عملیاتی تعمیرات و بهره‌برداری، با نظارت واحد مهندسی و توسعه و بررسی‌های بازرسی فنی انجام شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند افزود: ادوات اصلی پروژه شامل الکتروموتورها، سه عدد فیلتر شنی با ظرفیت ۲۴۰ مترمکعب بر ساعت، لوله‌های اصلی، پمپ‌ها و شیرآلات سایز بالا زیرسازی و طراحی و ساخت استراکچر و ساپورت‌گذاری، بلور دمنده هوا ،کابل‌ها و سوییچ‌گیرها با استفاده از تجهیزات موجود پالایشگاه اجرایی شد.

پوررضا تصریح کرد: طراحی این سازه طوری در نظر گرفته شده که خوراک آن از سه نقطه تصفیه‌خانه، خروجی پمپ‌های داخلی، پمپ‌های جدید و خروجی ری اکتیویتور قابل تغذیه بوده و موضوع کاهش مصرف انرژی و کاهش دیماند برق و ملاحظات پدافند غیرعامل در آن رعایت شده است. با راه‌اندازی این واحد مقدار کدورت آب ورودی پالایشگاه، با اهداف مشخص‌شده به حد استاندارد کمتر از NTU ۴ رسید.

وی یادآور شد: نصب این دستگاه گام بسیار مهمی در استفاده از ظرفیت‌های موجود پالایشگاه و اتکا به نیروهای متخصص داخلی بوده که با محقق شدن آن  در بخش هزینه‌های ارزی و ریالی صرفه‌جویی شده و به لحاظ زمانی نیز در مدت کوتاهی این خواسته عملیاتی تأمین می‌شود.

کد خبر 459447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =