هدایت منابع داخلی به طرح‌های توسعه‌ای نفت راهکاری برای کنترل نقدینگی‌ است

کارشناس امور بانکی و مالی گفت: هدایت منابع داخلی به سمت سرمایه‌گذاری‌ در بخش نفت و گاز، می‌تواند هم نقدینگی‌های موجود در اقتصاد را کنترل کند و هم در کاهش تورم اثرگذار باشد.

حجت‌الله فرزانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه هدایت نقدینگی‌های داخلی به سمت تولید و صنعت نفت اتفاق خوب و مبارکی است، گفت: اگر بتوانیم منابع بانک‌های داخلی را معطوف به سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کنیم، بدون‌شک این اتفاق می‌تواند نشانه خوبی برای رونق تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: یکی از اهداف بانک‌ها هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید و سرمایه‌گذاری است، از این رو ورود بانک‌ها به سمت سرمایه‌گذاری‌های این چنینی همچون بخش نفت و گاز، می‌تواند هم نقدینگی‌های موجود در اقتصاد را کنترل کند و هم در کاهش تورم اثرگذار باشد.

این کارشناس امور بانکی و مالی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در تولید به‌ویژه صنعت نفت از طریق بانک‌ها برای کشور ما که به نوعی بانک‌محور یا بانک‌پایه هستیم می‌تواند برای اقتصاد کشور نیز مفید و مؤثر باشد.

به گزارش شانا، ۱۴ تیرماه، آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید امضا شد.

جواد اوجی، وزیر نفت درباره این قرارداد گفته بود: توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان ۱۱۵ میلیارد دلار عایدی و درآمدزایی برای کشور ایجاد می‌کند و ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی به‌ همراه دارد.

داود رمضانی

کد خبر 459497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =