۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 459579
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌ نفت‌ خام روز سه‌شنبه به‌دلیل نگرانی‌ها درباره رکود تقاضا به‌دنبال افزایش عرضه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت‌های نفت تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه از یک سو و نگرانی از وقوع رکود اقتصادی از سوی دیگر، نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت‌های نفت‌ خام روز سه‌شنبه (۲۸ تیرماه) پس از افزایش بیش از ۵ دلاری در هر بشکه در معاملات روز قبل، کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت‌ خام شاخص برنت دریای شمال برای ماه سپتامبر روز سه‌شنبه ساعت ۴ و ۴۶ دقیقه به وقت گرینویچ با ۴۳ سنت کاهش به ۱۰۵ دلار و ۸۴ سنت به ازای هر بشکه رسید. قیمت نفت‌ خام برنت در معاملات روز دوشنبه ۵.۱ درصد رشد داشت که بیشترین میزان از ۱۲ آوریل تاکنون به‌شمار می‌رود.

نفت‌ خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه اوت نیز با ۲۸ سنت کاهش با قیمت ۱۰۲ دلار و ۳۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. قیمت این نوع نفت‌ خام نیز در معاملات روز دوشنبه با رشد ۵.۱ درصدی همراه بود که بیشترین میزان از ۱۱ مه تاکنون محسوب می‌شود.

قراردادهای نفت‌ خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا روز چهارشنبه منقضی می‌شود و بیشتر معاملات آتی ماه سپتامبر با ۴۴ سنت کاهش با قیمت ۹۸ دلار و ۹۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

قیمت‌های نفت هم‌زمان با نگرانی‌ها درباره عرضه کاهش یافته است. دلیل نخست این نگرانی‌ها این است که تحریم‌های غرب علیه نفت‌ خام و عرضه سوخت روسیه به‌دلیل تنش میان این کشور و اوکراین جریان انرژی به پالایشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی را مختل کرده است. دلیل دیگر این است که تلاش‌های بانک مرکزی برای مهار تورم فزاینده سبب رکود اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضای سوخت در آینده می‌شود.

کد خبر 459579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =