مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های دانشگاه صنعت نفت راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه صنعت نفت از راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در ارتباط با چالش‌های صنعت نفت و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نوآوری در دانشکده‌های دانشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، کریم سلحشور با اشاره به اینکه دانشگاه صنعت نفت تنها متولی آموزش عالی در صنعت نفت کشور است، تصریح کرد: این دانشگاه همسو با ایفای نقش تعیین‌کننده خود در خلال ۹ دهه فعالیت درخشان در صنعت نفت و تحقق شعار سال ۱۴۰۱ «سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اقدام‌های متعددی را از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای تأسیس و راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه، آغاز کرده است.

وی با یادآوری اینکه طرح جدید مراکز نوآوری و کارآفرینی در نشست پنجم مردادماه امسال به هیئت رئیسه دانشگاه پیشنهاد شده است، افزود: تأسیس و راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه، زمینه لازم برای نفوذ و ترویج نوآوری در دانشگاه را به‌منظور پاسخگویی به نیازهای به‌روز صنعت نفت نهادینه‌سازی می‌کند. در این برنامه، تلاش بر این بوده تا دانشگاه بر نوآوری، پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور در صنعت نفت متمرکز شود تا شرایط لازم برای بالندگی اقتصاد مبتنی بر دانش، فناوری و نوآوری در صنعت نفت فراهم شود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه مراکز نوآوری، در حقیقت نخستین نقش‌آفرینان در اکوسیستم شکل‌گیری و توسعه‌ شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان است، تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشی، خصوصاً در حوزه‌های راهبردی مرتبط به صنعت نفت، با هدف حمایت از افراد مستعد و خلاق، توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ارائه‌ خدمات نوآورانه و تخصصی به شرکت‌های وابسته به وزارت نفت مبادرت به تأسیس این مراکز کرده است.

سلحشور با اشاره به اینکه در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه صنعت نفت همه دانشجویان، استادان و... می‌توانند ایده‌های اولیه خود را با دریافت خدمات حمایتی از مراکز، اجرایی کنند، اظهار کرد: در این مراکز، ابتدا ایده‌های مطرح‌شده داوری و بررسی اولیه شده و پس از تأیید داوران، وارد مرحله پذیرش در مراکز خواهند شد. پس از طی مراحل اجرای ایده و ساخت محصول قابل‌پذیرش (MVP)، تیم نوپا یا استارت‌آپ می‌تواند مراحل قانونی ثبت شرکت خود را انجام دهد. مکان فیزیکی و فضای کار اشتراکی این مراکز در هریک از دانشکده‌های وابسته به دانشگاه صنعت نفت قرار دارد که به‌صورت کامل تجهیز خواهند شد تا پذیرای صاحبان ایده و گروه‌های نوآور شود.

وی برگزاری پیش‌رویداد و رویدادهای نوین کارآفرینانه به‌منظور شناسایی و توانمندسازی افراد علاقه‌مند و مستعد در زمینه فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت، تأمین محل کار برای تیم‌های علاقه‌مند کسب‌وکارهای نوپا در یک بازه زمانی مشخص، ارائه مشاوره به کسب‌وکارهای نوپا و ... را بخشی از خدمات این مراکز برشمرد.

مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشکده‌های دانشگاه صنعت نفت راه‌اندازی می‌شود

کد خبر 460166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =