۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
  • کد خبر: 460184
اسپانیا می‌تواند قطب گازی اروپا شود

نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرد که کشورش ظرفیت تبدیل شدن به قطب گازی اروپا را دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز در کنفرانسی خبری با همتای لهستانی خود گفت اسپانیا می‌تواند به قطب گازی اروپا تبدیل شود تا به تلاش‌های این منطقه برای کاهش وابستگی به گاز روسیه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اسپانیا آمادگی دارد تا همبستگی خود را افزایش دهد، گفت: ۲۰ درصد از واردات گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) این کشور در ماه ژوئن به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شده است.

بر اساس این گزارش، تنش‌ها در اوکراین وابستگی انرژی اروپا را به روسیه زیر سؤال برده است. مسکو عرضه گاز را به این قاره کاهش داده است و دلیل این اختلال را تحریم‌های اعمال‌شده در تلافی با درگیری‌های نظامی و تأخیر در بازگرداندن توربین تعمیرشده می‌داند.

وزیران انرژی اتحادیه اروپا هفته گذشته در بروکسل توافق کردند که همه کشورهای عضو این اتحادیه باید داوطلبانه مصرف گاز را ۱۵ درصد کاهش دهند تا گاز عرضه‌شده را برای فصل زمستان ذخیره کنند.

کشورهایی که توان کمتری برای صادرات گاز به همسایگان خود در اتحادیه اروپا دارند، می‌توانند مقدار کاهش مصرف پایین‌تری را درخواست کنند. پیش‌نویس سندی که رویترز مشاهده کرده است نشان می‌دهد کشورهایی مانند اسپانیا اگر بتوانند نشان دهند که بیشتر میزان گازی را که می‌توانند صادر کنند به همسایگان خود در اروپا عرضه کرده‌اند، در عوض می‌توانند برای کاهش ۷ درصدی از مقدار تعیین‌شده درخواست دهند.

سانچز گفت هم‌اکنون دولت این کشور به‌همراه بخش خصوصی و کنگره اسپانیا طرح صرفه‌جویی در مصرف انرژی را برای دستیابی به این هدف جدید بررسی می‌کند.

کد خبر 460184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =