۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
  • کد خبر: 460244
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌های نفت‌خام در پی چشم‌انداز ناامیدکننده درباره تقاضای سوخت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های مربوط به رکود تولید در جهان و در نتیجه پیش‌بینی مأیوس‌کننده سرمایه‌گذاران درباره تقاضای سوخت سبب شد قیمت‌های نفت‌خام روز سه‌شنبه (۱۱ مردادماه) کاهش یابد.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۸۲ سنت به ازای هر بشکه رسید. نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افت با قیمت ۹۳ دلار و ۷۸ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

کاهش قیمت پس از آن رخ داد که قیمت نفت‌ خام شاخص برنت روز دوشنبه (۱۰ مردادماه) به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۹۹ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه و پایین‌ترین سطح از ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیرماه) تاکنون رسیده بود.

قیمت نفت‌خام شاخص آمریکا نیز به ۹۲ دلار و ۴۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد که پایین‌ترین سطح از ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) تاکنون محسوب می‌شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر بلندپایه بازار شرکت تجارت آنلاین اوآندا، در یادداشتی گفت: پس از آنکه داده‌های مربوط به فعالیت کارخانه‌ها نشان داد جهان به سوی رکود اقتصادی بزرگی در حرکت است و در عین حال پیش‌بینی شد که شرکت‌های نفتی به‌دنبال درآمد بسیار بالای خود تولید نفت را افزایش دهند، قیمت‌های نفت کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، بررسی‌های انجام شده از ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا نشان داد فعالیت کارخانه‌ها در ماه ژوئیه با مشکل روبه‌رو شده است که این موضوع سبب بالا رفتن نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی شد.

در همین حال، کاهش تقاضا در جهان و محدودیت‌های سختگیرانه چین برای ویروس کرونا سبب کاهش تولید شد.

این افت قیمت همچنین در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار منتظر نتیجه نشست روز چهارشنبه (۱۳ مردادماه) اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، برای تصمیم‌گیری درباره سطح تولید ماه سپتامبر هستند.

دو منبع آگاه اوپک‌پلاس در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که اعضای این ائتلاف در نشست روز چهارشنبه درباره افزایش اندک تولید برای ماه سپتامبر مذاکره خواهند کرد، اما دیگر منابع از احتمال تثبیت تولید اوپک‌پلاس خبر دادند.

کد خبر 460244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =