۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر: 460637
تولید پالایشگاه‌های چین در ماه ژوئیه کاهش یافت

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد که تولید پالایشگاه‌های این کشور در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح در دو سال اخیر رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد به‌دلیل توقف فعالیت برنامه‌ریزی‌نشده در چند پالایشگاه دولتی این کشور و کاهش تولید دیگر پالایشگاه‌ها در پی افت حاشیه‌های سود، تولید پالایشگاه‌های این کشور آسیایی در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح از مارس ۲۰۲۰ تاکنون رسید.

بر اساس این داده‌ها، پالایشگاه‌ها در ماه ژوئیه ۵۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تن نفت‌خام پالایش کردند که ۸.۸ درصد کمتر از پارسال است، این مقدار معادل پالایش روزانه ۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه نفت است که پایین‌ترین سطح روزانه از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون به‌شمار می‌رود و با رقم ۱۳ میلیون و ۳۷۰ هزار بشکه‌ای پالایش روزانه نفت‌خام در ماه ژوئن مقایسه می‌شود.

کاهش توان عملیاتی در ماه ژوئیه باعث افت بی‌سابقه پالایش در پالایشگاه‌های چین شد که این شرایط به کاهش نیمه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی، زمانی که قرنطینه‌های مربوط به کرونا و کنترل صادرات سوخت کاهش تولید پالایشگاه‌ها را در پی داشت، شباهت دارد.

داده‌های تولید سوخت چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت‌خام در جهان، بر قیمت‌های جهانی سوخت تأثیر می‌گذارد و تحلیلگران این آمار را به‌دقت زیر نظر دارند تا شرایط دومین اقتصاد بزرگ جهان را ارزیابی کنند.

پالایشگاه‌های چین در هفت ماه نخست امسال ۳۸۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تن پالایش کردند که ۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد. این رقم معادل پالایش روزانه ۱۳ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز است.

تعطیلی‌های بلندمدت بر فعالیت پالایشگاه‌های بزرگ دولتی چین مانند تأسیسات نفت‌خام شرکت پتروشیمی شانگهای سینوپک با ظرفیت روزانه ۳۲۰ هزار بشکه و پالایشگاه وپک شرکت پتروچاینا با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار بشکه در روز  تأثیر گذاشته است.

به گفته یک منبع صنعتی، شرکت سینوپک تا هفته گذشته عملیات پالایش بعضی از واحدهای کارخانه شانگهای را از سر نگرفته بود، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود فعالیت پالایشگاه وپک واقع در شمال‌شرق استان لیائونینگ پس از حدود سه ماه توقف تا اواخر ماه اوت از سر گرفته نشود.

کد خبر 460637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =