توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار شرکت نفت فلات قاره قرار گرفت

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: مرحله نخست توسعه میدان مشترک اسفندیار در دستور کار این شرکت قرار گرفت و مطابق برنامه‌ریزی‌ها، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن طی مدت ۳۶ ماه به سرانجام برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا مهدی‌زاده با اشاره به رهنمودهای جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر اولویت‌بخشی به توسعه میدان‌های مشترک گفت: برنامه مرحله نخست توسعه میدان نفتی اسفندیار (مشترک با میدان لولو کشور عربستان) تهیه شده و به تأیید هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت ایران رسیده است و به‌زودی مراحل واگذاری توسعه میدان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این میدان در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غرب جزیره خارک واقع شده است، گفت: بر اساس نتایج مطالعه جامع میدان، طراحی، ساخت و نصب یک سکوی سرچاهی و حفاری چهار حلقه چاه تولیدی در فاز اول پیشنهاد شده است و سیال تولید شده از این میدان، پس از انتقال و فرآورش در سکوی ابوذر به جزیره خارک منتقل خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین حفر یک حلقه چاه توصیفی به‌منظور شناخت بیشتر ساختمان مخزن و طراحی مراحل بعدی توسعه نیز در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد.

کد خبر 460791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =