گازرسانی به ۵۱۷ روستای ایلام/ پروژه گازرسانی به ۹۹ روستای استان در حال اجراست

سرپرست شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه گاز طبیعی تاکنون به ۵۱۷ روستای این استان رسیده است، گفت: اکنون پروژه گازرسانی به ۹۹ روستای دیگر در حال اجراست.

به گزارش شانا، محمود کشاورز در بازدید سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از شرکت گاز این استان در توضیحاتی گفت: از مجموع ۶۲۴ روستای استان، ۵۱۷ روستا گازرسانی شده و این پروژه در ۹۹ روستای دیگر در حال اجراست و با تکمیل آنها، ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد می‌رسد که از ضریب کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: شرکت گاز نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها دارد و خدمات‌دهی به مناطق محروم روستایی سبب کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، رونق اقتصادی در روستاها و کاهش هزینه‌های خدمات برای خانوارها می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: با پیشرفت گازرسانی در استان، تغییر فاز این مجموعه از یک شرکت پروژه‌محور به شرکتی بهره‌بردار ضروری است این تغییر راهبردی با بهینه‌سازی سیستم‌ها و گسترش دولت‌ الکترونیک در این شرکت آغاز شود و در آینده نزدیک نیز باقی‌مانده این تغییرات ضروری استمرار می‌یابد.

کشاورز با بیان اینکه ساختار این شرکت بر اساس قابلیت‌های موجود و طرح‌های توسعه‌ای بازنگری می‌شود، اظهار کرد: حذف قبض‌های کاغذی به‌عنوان نخستین شرکت استانی در سطح کشور، ایجاد سیستم نشت‌یابی GIS‌محور و پیاده‌سازی GIS در سطح شرکت از نمونه کارهایی است که همسو با این تغییر راهبردی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی پروژه‌های خطوط لوله و تاُسیسات گازرسانی باید در اولویت کاری قرار گیرد تا تاب‌آوری و ایمنی آنها نسبت به گذشته افزایش یابد، گفت: با توجه به اینکه عملیات گازرسانی شهری و روستایی در این استان در مراحل پایانی است، باید ساختاری متناسب با فعالیت‌های آینده شرکت بر مبنای خدمات‌رسانی و ارتقای کیفی خدمات به ذی‌نفعان بازآرایی و بازنگری شود. 

سرپرست شرکت گاز استان ایلام افزود: ادامه فعالیت‌ها باید به‌صورت جهادی در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان و اجرای پروژه‌ها با حداکثر توان انجام شود تا شاهد افزایش رضایتمندی جامعه هدف باشیم که همسو با پایداری شبکه و افزایش تاب‌آوری باید در سه حوزه گازرسانی شرق، شمال و جنوب استان که دارای منابع تاُمین گاز متفاوتی هستند با تعریف پروژه‌های جدید گازرسانی، به یکدیگر متصل شوند.

سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس نیز از گازرسانی صددرصدی جامعه شهری و ۹۷ درصدی مناطق روستایی در استان قدردانی کرد و گفت: شرکت گاز استان با گازرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی برگ زرینی به افتخارات خود افزوده است.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم روستایی استان کارنامه موفقی دارد و انتظار می‌رود مدیریت جدید شرکت برای گازرسانی روستاهایی که از لحاظ قوانین و مقررات جاری فاقد توجیه اقتصادی هستند از طرق‌ مختلف رایزنی و برنامه‌ریزی کند.

نماینده ایلام در مجلس با بیان اینکه احداث بیمارستان تخصصی نفت و گاز استان از نیازهای اساسی برای نگهداشت کارکنان و خانواده‌های آنان است، اظهار کرد: احداث بیمارستان تخصصی از سوی مجموعه وزارت نفت در استان افزون بر خدمات‌دهی به جمعیت طبی زیر پوشش، می‌تواند به آحاد مختلف مردم خدمات‌رسانی کند و کمبودهای امکانات درمانی استان را پوشش دهد. انتظار می‌رود پیگیری این موضوع مهم در دستور کار قرار گیرد.

فلاحی با بیان اینکه ایلام باید در زمینه‌های مختلف در سطح ملی معرفی شود تا بتوان از داشته‌های آن استفاده کرد، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد نفت و گاز در این استان قرار دارد، اما به‌دلیل نبود استقرار مستقل دفتر نفت و گاز هیچ گونه کمکی برای مسئولیت‌های اجتماعی متناسب با برداشت از ذخیره‌های نفت و گاز استان به جامعه هدف ارائه نمی‌شود.

کد خبر 460834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =