۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
  • کد خبر: 460884
نگرانی از کاهش رشد اقتصادی قیمت نفت را کاهش داد

قیمت‌های جهانی نفت خام در پی نگرانی از کاهش رشد اقتصادی و به‌دنبال آن افت تقاضای سوخت کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، به‌دنبال ترس از افزایش شدید نرخ بهره آمریکا که احتمال می‌رود به کندی اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت منجر شود، قیمت‌های جهانی نفت خام روز دوشنبه (۳۱ مردادماه) کاهش یافت و به افزایش سه روزه پایان داد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر تا ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه با یک دلار و ۱۷ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش ، ۹۵ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه معامله شد. 

نگرانی‌ها درباره کند شدن رشد تقاضا برای نفت در چین به‌دلیل بحران برق در برخی مناطق بر قیمت‌های جهانی نفت خام نیز تأثیر گذاشته است.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر که قرار بود روز دوشنبه منقضی شود، با یک دلار و ۱۲ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۶۵ سنت به ازای هر بشکه رسید، قیمت این شاخص برای تحویل در ماه اکتبر ۸۹ دلار و ۲۹ سنت برای هر بشکه معامله شد که افت یک دلار و ۱۵ سنتی و ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

دو شاخص برنت و دبلیوتی‌آی برای سومین روز پیاپی در معاملات روز جمعه (۲۸ مردادماه) افزایش را تجربه کردند، اما به‌دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا  افت هفتگی ۱.۵ درصدی داشتند.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات در شرکت اوراق بهادار نیسان در این باره گفت: سرمایه‌گذاران نگران بودند که افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا باعث کندی اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت شود.

وی افزود: محدودیت برق چین در بعضی از مناطق نیز نگران‌کننده است زیرا این شرایط می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد.

کد خبر 460884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =