ارسال آب شیرین به عسلویه از سوی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی

سرپرست تأسیسات مشترک ۲ پالایشگاه هفتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ارسال آب شیرین به شهر عسلویه در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی مجتمع گاز پارس جنوبی افزون بر خط کوثر برای بهره‌وری مردم این بندر از دیگر مأموریت‌های مهم و اساسی این مجموعه صنعتی است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین ابراهیمی گفت: تأسیسات مشترک ۲ پالایشگاه هفتم با مأموریت دریافت آب شور از دریا و ارسال به پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید آب شیرین و ارسال به پالایشگاه‌های یادشده و شهر عسلویه از تأثیرگذارترین مجموعه‌های صنعتی در مجتمع گازی پارس جنوبی است.

وی تصریح کرد: این واحد شامل چهار دستگاه آب‌شیرین‌کن و هرکدام به ظرفیت ۱۶۷ مترمکعب بر ساعت (معادل ۴۰۰۰ متر مکعب در روز) است و با توجه به زمان کارکرد تجهیزات به‌دلیل نشست رسوب در دستگاه در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شاهد آن بودیم که ظرفیت هر دستگاه به‌طور متوسط ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست تأسیسات مشترک ۲ پالایشگاه هفتم پارس جنوبی ادامه داد: همسو با افزایش ظرفیت تولید واحد آب‌شیرین‌کن‌، برنامه‌های اجرایی در دو فاز مجزا که نخست رسوب‌برداری پکیج‌های آب‌شیرین‌کن، سپس افزایش ظرفیت بویلرها و تعویض تیوب‌های بویلرهای معیوب برنامه‌ریزی شد و با تشکیل کارگروهی از همکاران پالایشگاه هفتم و پس از نشست‌های مکرر و بررسی‌های لازم کارگروه، روی محلول‌های مورد نظر و در نتیجه انتخاب محلول میتره سرد برای رفع نقص گزینش شد.

ابراهیمی بیان کرد: عملیات رسوب‌برداری پکیج‌ها در بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پکیج دوم در آبان‌ماه ۱۴۰۰، پکیج سوم در دی‌ماه ۱۴۰۰ و پکیج چهارم در اسفندماه ۱۴۰۰ انجام شد و پس از گذراندن آزمون ظرفیت به‌صورت مجزا و بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، مقدار افزایش ظرفیت هر پکیج به‌طور میانگین از تولید ۷۰ مترمکعب بر ساعت با ۴۵ درصد طراحی تولید پیش از رسوب‌برداری، به تولید ۱۴۰ مترمکعب در ساعت با ۸۴ درصد طراحی تولید پس از رسوب‌برداری دست یافتیم.

وی یادآور شد: افزون بر افزایش توان تولید هر دستگاه، می‌توان از کاهش هزینه‌های تعمیر، نگهداری و استهلاک تجهیزات به‌دلیل استفاده از تجهیزات کمتر برای حجم مشخصی از تولید یاد کرد.

سرپرست تأسیسات مشترک ۲ پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: برای افزایش توان تولید کلی واحد آبگیر، فاز دوم افزایش ظرفیت که متعلق به تعویض تیوب بویلرهای معیوب است در دستور کار بوده و به‌صورت جدی در حال پیگیری است که امیدواریم پس از انجام و تکمیل فاز دوم نتایج متصور برای واحد آبگیر ۲ همسو با افزایش توان کلی تولید واحد و تولید پایدار آب شیرین قابل دستیابی باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: هدف این واحد صنعتی تولید پایدار است، اما افزون بر ارسال حداکثری برای ذی‌نفعان پالایشگاهی، ارسال حداکثری آب شیرین به شبکه آب شهرستان عسلویه همسو با توافق‌نامه این شرکت با اداره آبفای استان بوشهر در چارچوب انجام مسئولیت اجتماعی این شرکت نسبت به شهرستان عسلویه است.

کد خبر 460917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =