بهره‌برداری از ۲۳ طرح عمرانی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در هفته دولت

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در هفته دولت ۲۳ پروژه عمرانی شامل ۱۳ پروژه هادی روستایی، ۹ پروژه ورزشی و ۵۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان افتتاح می‌شود، گفت:‌ وزارت نفت همسو با سیاست‌های دولت سیزدهم همواره در کنار مردم است.

به گزارش خبرنگار شانا از اهواز، بابک دارابی صبح امروز (جمعه، چهارم شهریورماه)‌ در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی همزمان با هفته دولت، ضمن گرامیداشت این هفته، درباره افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی در مسجدسلیمان گفت:‌ از مساعدت وزیر نفت و دستورهایی که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای اجرای این پروژه انجام دادند تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما به تعهد و قولی که به وزیر نفت در روزهای نخست استقرار دولت سیزدهم طی یک سال گذشته برای بهره‌برداری این ۵۰۰ واحد مسکونی داده بودیم، عمل کردیم و اکنون این طرح آماده افتتاح است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به سیاست‌های اجرای مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت، افزود: وزارت نفت همسو با اهداف دولت سیزدهم در کنار مردم بودن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

دارابی با بیان اینکه در سفرهای استانی رئیس‌جمهوری تکالیفی در زمینه مسئولیت اجتماعی به‌عهده شرکت ملی نفت قرار داده شده است، گفت:‌ اعتبار تخصیص‌یافته برای استان خوزستان ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و به‌عهده شرکت ملی نفت ایران است که این عدد شامل ۵۰ درصد اعتبار سفرهای استانی رئیس‌جمهوری است.

وی ادامه داد:‌ در کنار این اعتبارها، به‌دلیل مسائلی که در استان وجود دارد، وزارت نفت و شرکت ملی نفت همواره در کنار مسئولان استان خوزستان در بخش‌هایی مانند واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا یا بیابان‌زدایی بوده‌اند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران گفت: به این ترتیب در عمل در استان خوزستان ۷ هزار و۴۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اجرایی به ‌تعداد ۸۸۵ پروژه اختصاص دادیم که ۱۴۶ پروژه آن در دولت سیزدهم تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده و ۲۶۷ میلیارد تومان در این باره به ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی پرداخت شده است که باز هم حدود ۵۰ درصد اعتبار نظارت بر طرح‌های عمرانی است.

دارابی سرفصل‌های اعتبارات تخصیص‌یافته در بخش مسئولیت‌ اجتماعی را شامل حوزه تنش آبی و آب و فاضلاب به میزان ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان، راه‌ها مواصلاتی هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان، امور پزشکی، خانه بهداشت و درمانگاه‌ها ۷۳۰ میلیارد تومان، ورزش و جوانان ۳۲۶ میلیارد تومان، نوسازی مدارس ۲۵۵ میلیارد تومان، بنیاد مسکن با اولویت طرح‌های هادی روستایی ۲۲۸ میلیارد تومان و منابع طبیعی ۱۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی از جمله ویژگی‌های سفرهای استانی رئیس‌جمهوری را هدفمند بودن، دارای برنامه بودن و نظارت مستمر  چه از طریق نهاد ریاست‌جمهوری و چه از طریق مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت اعلام کرد و افزود:‌ شرکت ملی نفت ایران همواره در کنار مردم به‌ویژه استان خوزستان بوده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، احداث شبکه‌های فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در حاشیه شهر اهواز، تهیه ۳ میلیون سرنگ به اعتبار ۳ میلیارد تومان برای بحث‌های واکسیناسیون و برگزاری کلاس ارتقای سطح علمی دبیران برای کلاس کنکور در همه مقاطع شامل هزار و ۲۸۵ دبیر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان، در بخش محیط زیست شامل مدیریت روان‌آب‌ها به مقدا هزار و ۲۰۰ هکتار، نهال‌کاری ۹۵۰ هکتار  را از جمله اقدام‌های وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی خود فارغ از مصوبه‌های استانی برشمرد و گفت: تأمین نهال ۳۴۰ هزار اصله نهال نیز در حال انجام است.

کد خبر 461059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =