خط‌ لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه‌های پارس جنوبی به بهره‌برداری رسمی رسید

پروژه انتقال میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های سایت ۲ به سایت ۱ پارس جنوبی با دستور وزیر نفت به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، پروژه انتقال میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه‌های سایت ۲ از طریق احداث یک رشته خط لوله به طول تقریبی ۵۲ کیلومتر از جنوب مخازن میعانات گازی طرح فازهای ۲۲ تا ۲۴  و پس از عبور از ۱۹۰ معارض از جمله خطوط لوله‌ مختلف، خطوط فلر، جاده، کانال و... به تأسیسات ذخیره‌سازی سایت ۲ منتقل می‌شود.

این خط لوله که با ۱۲ میلیون یورو و ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه ساخت شده است، میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی را به مخازن متمرکز واقع در سایت ۱ منتقل می‌کند تا از آنجا با خط لوله و ایستگاه پمپاژ موجود به پالایشگاه ستاره خلیج فارس برای تولید بنزین و دیگر مصارف ارسال شود.

این طرح که با استفاده از توان صددرصدی مهندسان، کارشناسان و کارگران ایرانی اجراشده برای ۵۰۰ نفر در اوج فعالیت اشتغال ایجاده کرده است.

افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی و جلوگیری از توقف تولید از میدان و پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی به‌دلیل تکمیل ظرفیت مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی، صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه انتقال میعانات گازی سایت ۲ و... بخشی از اهداف این طرح بوده است.

اجرای این طرح به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس در قالب قرارداد EPC به شرکت «ایران‌آروین» به‌عنوان پیمانکار واگذار شده است.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در رأس هیئتی و در یک سفر یک روزه برای افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد.

کد خبر 461271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =