۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 461282
قیمت نفت افزایش یافت

قیمت‌ نفت خام روز دوشنبه به‌دلیل احتمال کاهش تولید اوپک و همچنین رشد تقاضای نفت افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احتمال تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید به‌منظور حمایت از قیمت‌ها، درگیری‌ها در لیبی، همچنین رشد تقاضای این انرژی هم‌زمان با بالا رفتن قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا سبب شد قیمت‌های نفت خام روز دوشنبه (هفتم مردادماه) یک درصد افزایش یابد.

نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه ساعت ۲ و ۴۱ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۹ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش با قیمت ۹۴ دلار و ۱۵ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت آمریکا هفته گذشته ۲.۵ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال نیز با ۸۹ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۸۸ سنت به ازای هر بشکه رسید، قیمت این نوع نفت‌خام در معامله‌های هفته گذشته با رشد ۴.۴ درصدی همراه بود.

تحلیلگران کالاهای بانک ملی استرالیا در یادداشتی اعلام کردند: هم‌زمان با فشار مداوم بر تقاضای سوخت به‌دلیل بحران انرژی در اروپا، همچنین محدودیت‌های عرضه، قیمت‌های نفت افزایش یافت.

به گفته تحلیلگران، درگیری‌های شدید در پایتخت لیبی که به کشته شدن ۳۲ نفر اواخر هفته گذشته منجر شد، این نگرانی را ایجاد کرده که این کشور ممکن است با یک درگیری کامل دست به گریبان شود که می‌تواند عرضه نفت خام را از این کشور عضو اوپک بار دیگر مختل کند.

افزون بر این، سخنان عربستان و دیگر اعضای اوپک و متحدانش، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، مبنی بر کاهش تولید نفت به‌منظور برقراری تعادل در بازار سبب افزایش قیمت‌های نفت خام شده است.

همچنین تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی با اشاره به تقاضای نفت خام عنوان کردند: بالا رفتن قیمت‌ گاز طبیعی در اروپا نوع سوخت مصرفی در ژنراتورهای برق، همچنین کاربران صنعتی را به گازوئیل و نفت کوره تغییر داده که این موضوع سبب افزایش بیشتر قیمت‌های نفت شده است.

کد خبر 461282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =