عملیات اجرایی احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ میدان پارس جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ میدان پارس جنوبی با دستور وزیر نفت به‌صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، در این طرح، احداث یک رشته خط لوله جدید ۳۲ اینچ انتقال گاز از سکوی SPD16 پارس جنوبی (بلوک مرزی) تا پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی (شرقی‌ترین پالایشگاه عسلویه در سایت یک پارس جنوبی) در برنامه است.

این رشته خط لوله برای انتقال گاز ترش پارس جنوبی طراحی شده است و شرایط را برای پایداری انتقال روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب (۲۸ میلیون مترمکعب) گاز از حوزه گازی پارس جنوبی تضمین می‌کند و سبب اطمینان از تولید پایدار در سکوی SPD16 خواهد شد.

این طرح در قالب دو قرارداد P (تأمین و خرید لوله‌ها) با مبلغ حدود ۷۰ میلیون یورو از سوی شرکت لوله‌سازی ماهشهر و عطا استیل و EPC با مبلغ ۹۷.۳ میلیون یورو از سوی شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس اجرا می‌شود.

افزایش تولید گاز از  فاز ۱۶ پارس جنوبی با ظرفیت انتقال سیال سه فازی به میزان یک میلیارد فوت‌مکعب در روز (۲۸ میلیون مترمکعب)، تولید ایمن پایدار از طریق  خط لوله جدید با توجه به حوادث مکرر خط لوله فعلی فاز، استفاده از توان داخلی و... برخی از اهداف این طرح است.

این طرح در اوج کار برای حدود ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در رأس هیئتی و در یک سفر یک روزه برای افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد.

کد خبر 461291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =