بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی حدود ۷۱۲ میلیون یورو طرح در نفت و گاز پارس

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس با تبیین چهار طرح تکمیلی این شرکت، مجموع سرمایه‌گذاری در آنها را حدود ۷۱۲ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، محمدحسین متجلی امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح طرح‌های ملی وزارت نفت در عسلویه با حضور جواد اوجی، وزیر نفت اظهار کرد: نخستین طرح واحد نخست پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیون یورو بوده است.

وی از واحد مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی (DMC) پالایشگاه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون یورو و طرح انتقال میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های سایت ۲ به سایت ۱ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری معادل ۱۹ میلیون یورو به‌عنوان دومین و سومین طرح نام برد و افزود: همچنین عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط ۳۲ اینچ جدید دریایی انتقال گاز از سکوی فاز ۱۶ پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای ۱۵ و ۱۶ با سرمایه‌گذاری بیش از  ۱۶۵ میلیون یورو امروز آغاز می‌شود.

سرپرست شرکت نفت و گاز پارس مجموع سرمایه‌گذاری در این چهار طرح را حدود ۷۱۲ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: امیدوارم با استعانت از خداوند حکیم و روح بلند شهدا و با پشتکار و همکاری خوب تلاشگران بتوانیم مأموریت و اهداف شرکت نفت و گاز پارس را محقق کنیم.

به گزارش شانا، وزیر نفت امروز در رأس هیئتی برای سفری یک روزه به‌منظور بهره‌برداری رسمی از بلوک نخست نیروگاه ۴۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی عسلویه، بهره‌برداری از طرح مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی، دستور آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر وارد عسلویه شد.

کد خبر 461295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =