اشتغال‌زایی ۵ هزار نفری در دوران اجرای طرح PDH/PP پالایش پارسیان سپهر

مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر از اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر در دوره اجرای طرح PDH/PP پالایش پارسیان سپهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به عسلویه، حمیدرضا خلیلی، امروز (دوشنبه، هفتم شهریورماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پالایش پارسیان سپهر که به دستور جواد اوجی، وزیر نفت انجام شد، اظهار کرد: خوراک این واحد سالانه ۶۰۰ هزار تن پروپان است که از شرکت پالایش پارسیان سپهر تأمین و سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن، ۱۴۰ هزار تن اکریلیک اسید و ۱۸۰ هزار تن سوپرجاذب‌ تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح PDH/PP پالایش پارسیان سپهر در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در سایت یک عسلویه احداث می‌شود، افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار اجرا می‌شود که حدود ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ثابت و مستقیم و مابقی برای سایر هزینه‌های طرح است.

مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر ادامه داد: طرح PDH/PP پالایش پارسیان سپهر در زمان اجرا تا ۵ هزار نفر اشتغال‌زایی و در دوره بهره‌برداری حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم خواهد بود.

به گفته خلیلی، مجری این طرح شرکت توسعه صنایع انرژی تدبیر زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

به گزارش شانا، وزیر نفت صبح امروز در رأس هیئتی و در سفری یک روزه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد، در این سفر عملیات اجرایی دو طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر نیز به دستور وزیر نفت آغاز شد.

کد خبر 461312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =