آغاز عملیات اجرایی احداث خط لوله انتقال گاز «نور - کلارآباد»

عملیات اجرایی احداث خط لوله ۳۰ اینچ انتقال گاز «نور - کلارآباد» با حضور معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران آغاز شد.

به گزارش شانا، علیرضا شکوهیان امروز (سه‌شنبه، هشتم شهریورماه) همزمان با هفته دولت در آیین کلنگ‌زنی این پروژه، ایجاد منبع مناسب ذخیره‌سازی گاز و حفظ و تقویت پایداری خطوط به‌ویژه انتقال گاز به غرب استان مازندران همچنین تامین پایدار سوخت پاک برای مصرف نیروگاه ۴۸۰۰ مگاواتی و ۵۰ مگاواتی نوشهر را از اهداف پروژه اعلام کرد و گفت: این خط لوله در صورت بروز مشکل عملیاتی در خطوط کنونی و در حال اجرا، به حفظ پایداری انتقال گاز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه آزادسازی بخش زیادی از اراضی مستقر در حریم  خط لوله را در پی دارد، افزود: با اجرای این پروژه و آزادسازی حریم، شاهد رونق کسب و کار مجاورین خط لوله هستیم.

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: کاهش معضلات ناشی از نیاز به تخریب مستحدثات واقع در حریم بخشی از مسیر از دیگر مزیت‌های اجرای پروژه است.

فرهاد حسنی، مجری طرح خط لوله دهم سراسری انتقال گاز نیز در این آیین اظهار کرد: در این پروژه ۷۴ کیلومتری، عملیات مکانیکال خط لوله با ضخامت ۳۰ اینچ، اجرای ۱۲ ایستگاه LBV، ۲ ایستگاه لانچر و ریسیور و  احداث ایستگاه کنترل فشار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات تعویض کلاس خط لوله ۳۰ اینچ سرخس - نکا به‌طول تقریبی ۱۸۰۰ متر در محدوده شهرستان فاروج واقع در استان خراسان شمالی انجام می‌شود، گفت: این پروژه به درخواست همکاران منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و پس از تصویب هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران در دستور کار قرار گرفته است. 

مجری طرح خط لوله دهم سراسری انتقال گاز درباره فعالیت‌هایی که تاکنون برای این پروژه انجام شده است، توضیح داد: عملیات میدانی نقشه‌برداری از مسیر، آغاز عملیات تجهیز کارگاه، حمل ماشین‌آلات به محل پروژه، عایق‌کاری ۸۰ درصد لوله‌ها، تکمیل جوشکاری حدود ۷۰ درصد عملیات در منطقه فاروج و حمل ۱۰ کیلومتر لوله به محل پروژه از اهم اقدام‌ها بوده است.

حسنی با توجه به تعارض‌های انجام شده به حریم خط لوله در سال‌های پیش، بیان کرد: فرآیند تحصیل اراضی نیز آغاز شده که موفقیت در آن نیازمند همکاری و مساعدت همه‌جانبه مراجع قضایی،  اداره‌ها و دستگاه‌های مرتبط است. 

براساس این گزارش، معاون عمرانی استانداری مازندران و فرماندار شهرستان نوشهر  نیز در این آیین حضور داشتند.

کد خبر 461376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =