زاگرس جنوبی ۳ پروژه مهندسی و ساختمان را تکمیل کرد

سه پروژه «احداث انبار کالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد»، «آماده‌سازی محوطه چاه ۱۹ میدان گازی نار برای پیش و پس از تعمیر با دکل حفاری» و «ترمیم کانال هدایت آب‌های سطحی مرکز جمع‌آوری گاز کنگان بی و احداث ولوپیت در مرکز جمع‌آوری کنگان سی» از سوی مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علی منتصری، رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، درباره اجرای پروژه انبار کالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد، گفت: با توجه به نیاز اداره کالای منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد، در سال ۱۳۹۷ اسکلت فلزی این انبار از منطقه عملیاتی پارسیان به سروستان منتقل شد و در آبان ۱۴۰۰ نیز پروژه‌ای برای تکمیل، آماده‌سازی و بهره‌برداری از آن اجرایی شد.

وی افزود: این پروژه شامل تقویت سازه، آجر چینی دیواره‌های جانبی، اجرای سقف ساندویج پنل و اجرای کف‌پوش بتنی بود که پس از اجرا، در تیر ماه امسال پروژه تحویل منطقه سروستان و سعادت آباد شد و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، در ادامه گفت: با توجه به اینکه چاه شماره ۱۹میدان نار در برنامه تعمیر با دکل حفاری قرار دارد، پروژه آماده‌سازی محوطه چاه قبل از استقرار دکل و پس از ترخیص آن با هزینه ۶۰ میلیارد ریال نیز در سال ۱۴۰۰ تعریف شد.

منتصری ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه بهمن‌ماه پارسال آغاز شد اما به‌دلیل فرسودگی بتن محوطه اطراف چاه‌، فرونشست زمین بر اثر عوامل طبیعی و گذشت سالیان زیاد از احداث محوطه و... روند اجرای پروژه با مشکلاتی روبه‌رو و سرانجام این پروژه به‌صورت احداث یک موقعیت جدید اجرایی شد و هم‌اکنون این چاه آماده استقرار دکل حفاری است.

وی در ادامه به اجرای پروژه ترمیم کانال هدایت آب‌های سطحی در مرکز جمع‌آوری گاز کنگان بی و احداث ولوپیت در مرکز جمع‌آوری گاز کنگان سی اشاره کرد و افزود: به‌منظور ترمیم، بازسازی و اصلاح آب‌روهای موجود در مرکز جمع‌آوری کنگان بی با هدف کاهش آثار روان آب‌های ناشی از بارندگی و هدایت آن به خارج از مرکز و بهبود مسیر هدایت آب‌های سطحی، پروژه‌ای با هزینه‌ای حدود ۱۲ میلیارد ریال تعریف شد.

رئیس مهندسی و ساختمان زاگرس جنوبی، گفت: همچنین احداث یک مورد ولوپیت (Valve Pit) از جنس سازه بتن مسلح، به‌منظور جلوگیری از ریزش خاک‌های مجاور، تأمین فضای مناسب، ایمن‌سازی و دسترسی آسان برای بهره‌برداری و تعمیرات لازم بر روی شیرهای ۱۰ اینچ ورودی به جداکننده‌های گازی(API Separator) در حاشیه گودال سوخت مرکز جمع‌آوری شماره سه کنگان، در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.

منتصری ضمن اشاره به اینکه صرفه‌جویی مالی و جلوگیری از خسارت به تأسیسات از مزایای اجرای این پروژه است، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ آغاز و طبق برنامه زمان‌بندی در خرداد ماه ۱۴۰۱ تحویل منطقه عملیاتی نار و کنگان شد.

کد خبر 461452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =