سقف حقوق و مالیات کارکنان صنعت نفت با جدیت پیگیری می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل و مشکلات کارکنان صنعت نفت از جمله سقف حقوق، مالیات و ساماندهی مشاغل با جدیت در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، محمدباقر قالیباف  پنج‌شنبه (۱۰ شهریورماه) در بازدید از منطقه عملیاتی بهرگان اظهار کرد: تصمیم‌های در حوزه مسایل انرژی استان بوشهر گرفته شده و بحث سقف حقوق، مالیات و ساماندهی مشاغل کارکنان صنعت نفت بسیار مهم است.

وی با یادآوری اینکه پارسال که این موضوع به بنده منتقل شد با پیگیری همکاران به صورت موردی نسبت به رفع آن اقدام کردیم و امسال نیز این موضوع را به‌طور اساسی حل کرده‌ایم که بخشی از آن نیز بر عهده دولت قرار دارد، تصریح کرد: امروز متوجه شدیم اداره مالیات به‌گونه‌ای عمل کرده که در عمل آن تصمیم‌ها را بی‌اثر کرده است، بنابراین با توجه به اهمیت آن دوباره با جدیت پیگیری خواهد شد.

۹۰ درصد نیروهای پیمانکاری و قراردادی بهرگان بومی هستند

علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این بازدید ضمن ارائه توضیحات کاملی در خصوص اقدام‌های این شرکت در بهره‌برداری و استخراج نفت و گاز دریایی ایران در خلیج‌فارس اظهار کرد: در منطقه بهرگان حدود ۱۷۰۰ نفر با تنوع قراردادی رسمی، قراردادی و … مشغول خدمت هستند که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد نیروهای پیمانکاری و قراردادی بومی هستند، یعنی مصوبه و قانون ۵۰ درصد اشتغال به کار نیروهای بومی را به‌طور کامل رعایت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم در بخش اشتغال، فعال شدن پروژه‌ها و طرح‌هاست که در دو سال گذشته و به‌ویژه در یک سال اخیر طرح‌ها و پروژه‌ها وضع بهتری پیدا کرده است و در این راستا طرح توسعه میدان رشادت را فعال کردیم، افزود: در این پروژه بیش از ۲۰۰ نفر در یارد صدرا و حدود ۲۵۰ نفر در دریا مشغول فعالیت هستند و امیدواریم تا پایان سال آینده (۱۴۰۲) به بهره‌برداری رسیده و سبب افزایش ظرفیت تولید شرکت شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ادامه داد: بخش دیگر، پروژه میدان مشترک فروزان است که در یک سال گذشته فعال شده است و پس از ۱۰ سال، دو دکل حفاری در این میدان مشغول حفاری و توسعه میدان هستند. جذب نیرو در این پروژه متناسب با نیازمندی‌های آن انجام می‌شود و اگر به همین نحو بتوانیم پروژه‌ها را فعال کنیم در امر اشتغال‌زایی گام‌های بزرگی برداشته خواهد شد.

ظرفیت ۲۰ میلیونی فلات قاره در ذخیره‌سازی نفت‌خام

مهدی‌زاده تصریح کرد: البته این امر مستلزم تأمین اعتبار به‌موقع و حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی است که خوشبختانه این حمایت تاکنون به‌ویژه از سوی کمیسیون انرژی وجود داشته است و بدون تردید هرچه پروژه‌ها فعال‌تر باشد به طور قطع زمینه اشتغال‌زایی بیشتر را فراهم می‌آورد.

به گفته مهدی‌زاده، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام در شرکت نفت فلات قاره ایران  ۲۰ میلیون بشکه است که ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه آن در منطقه عملیاتی بهرگان قرار دارد.

محمدباقر قالیباف ضمن بازدید از تأسیسات منطقه عملیاتی بهرگان، از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده از سوی همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت و برای کارکنان صنعت نفت دریایی ایران آرزوی موفقیت کرد. همچنین در نشستی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در نمازخانه منطقه بهرگان برگزار شد، چالش‌ها، مسائل و مشکلات منطقه بررسی شد.

در این بازدید احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم، همچنین مقام‌های استانی و محلی از جمله فرمانداران گناوه، دیلم و ریگ، امامان جمعه شهرها و مقام‌های نظامی و انتظامی‌ حضور داشتند.

کد خبر 461466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =