قیمت نفت بیش از یک دلار افزایش یافت

در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای تصمیم سی‌ودومین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس، قیمت نفت در ساعت‌های اولیه معاملات بازارهای جهانی روز دوشنبه (۱۴ شهریورماه) بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به اقدام‌های احتمالی تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای تغییر مقدار عرضه و حمایت از قیمت‌ها در نشست امروز چشم دوخته‌اند، قیمت‌های جهانی نفت خام بیش از یک دلار برای هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز جمعه (۱۱ شهریورماه)، در ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه بامداد امروز به وقت گرینویچ با یک دلار و ۴۳ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با یک دلار و ۲۵ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش با قیمت ۸۸ دلار و ۱۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد. این شاخص روز جمعه هم افزایش ۰.۳ درصدی را تجربه کرده بود.

بازارهای ایالات متحده آمریکا به‌دلیل تعطیلات رسمی دوشنبه تعطیل هستند.

قیمت نفت برای سه ماه پیاپی و پس از رسیدن به بالاترین حد چند ساله در ماه مارس، به‌دلیل نگرانی‌ها درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا و قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، و در پی آن کُند شدن رشد اقتصاد و تقاضای جهانی برای نفت خام، در سه ماه گذشته در مجموع روندی کاهشی داشته است.

احتمال می‌رود اعضای اوپک‌پلاس در نشست روز دوشنبه تصمیم بگیرند سطح تولید کنونی خود را حفظ کنند یا حتی برای تقویت قیمت‌ها با وجود محدودیت عرضه در بازارهای جهانی، تولید را کاهش دهند.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد (ANZ) در یادداشتی گفتند در حالی که انتظار می‌رود اوپک‌پلاس تولید خود را ثابت نگه دارد، چنین پیش‌بینی‌هایی ممکن است خوش‌بینانه باشد، زیرا به نظر می‌رسد آنها مانع کاهش اخیر قیمت‌ها شوند.

کد خبر 461654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =