ثبات بازار نفت در گرو تضمین سرمایه‌گذاری‌هاست

دبیرکل اوپک تداوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت را لازمه برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت دانست.

به گزارش خبرگزاری دولت آذربایجان (آذرتاج)، هیثم الغیص در حاشیه نشست امنیت انرژی گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفت: سرمایه گذاری در حوزه انرژی برای تضمین ثبات بازارهای جهانی ضروری است.

وی افزود: تحقیقات اوپک نشان می‌دهد صنعت نفت برای پاسخگویی به تقاضای بالای مورد انتظار برای نفت تا سال ۲۰۴۵ میلادی به بیش از ۱۲ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

دبیرکل اوپک بر اهمیت پیروی از رویکردی جامع شامل انواع منابع و روش‌های عرضه انرژی برای اطمینان از در دسترس و مقرون‌به‌صرفه بودن، تأکید کرد.

الغیص با اشاره به گردهمایی وزیران انرژی گروه ۲۰ به رهبری عربستان سعودی گفت: این نشست به اتخاذ تصمیم‌های قاطع و تاریخی برای مقابله با بی‌ثباتی ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا منجر شد.

وی در حاشیه همایش امنیت انرژی گروه ۲۰ در بالی با بعضی از وزیران و مقام‌ها از جمله آریفین طریف، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، کادری سیمپسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، مک مونیگل، رئیس مجمع بین‌المللی انرژی و دیوید ترک، معاون وزیر انرژی ایالات متحده، دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 461655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =