افزایش ۲ برابری تولید نفت سپاهان/ ظرفیت تولید ماهانه روغن موتور به بیش از ۱۶ میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از افزایش دوبرابری تولید روغن موتور در شرکت نفت سپاهان و نیز افزایش ظرفیت تولید این شرکت از ۸ میلیون لیتر در اردیبهشت‌ماه به ۱۶ میلیون لیتر در شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد امیر نیکوهمت در آیین گشایش شعبه عرضه محصولات شرکت نفت سپاهان، از شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت، در اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران که امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریورماه) در محل این اتحادیه برگزار شد، گفت: با آغاز سال نو التهابی در بازار روغن به‌وجود آمد که به تبع آن اقدام‌هایی از سوی نهادهای نظارتی، وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و... نشست‌هایی برگزار شد و با نظر ریاست هیئت‌رئیسه صندوق بازنشستگی نفت که سهامدار اصلی شرکت نفت سپاهان است، تصمیم بر آن شد در چهار پالایشگاه اصلی به سمت افزایش تولید حرکت کنیم و توزیع نیز شفاف‌تر شود.

وی افزود: التهاب بازار روغن ناشی از پارامترهای مختلفی از جمله افزایش قیمت خوراک، افزایش قیمت مظروف‌ها در شرکت‌های پیمانکار ناشی از تنش‌های روسیه و اوکراین و افزایش سالانه حقوق کارکنان بود که تلاش کردیم با مدیریت این التهاب‌ها، تولید را افزایش دهیم و به این ترتیب مقدار تولید روغن موتور در این مجموعه از ۸ میلیون لیتر در فروردین‌ماه به بیش از ۱۵ میلیون لیتر در مردادماه رسید.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با ابراز امیدواری از افزایش تولید ماهانه این شرکت به بیش از ۱۷ میلیون لیتر در مهرماه تأکید کرد: با آغاز سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت کاذب، موجب احتکار خرد و به هم خوردن نظم بازار شد که با افزایش تولیدات به همت همکارانم در مجموعه نفت سپاهان، خوشبختانه این التهاب تا حد زیادی مدیریت شد.

نیکوهمت به تقویت شرکت کیمیا اسپیدی به‌عنوان عامل توزیع محصولات شرکت نفت سپاهان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ کامیون و ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در نظام توزیع مویرگی این شرکت در ۲۲ استان کشور مستقر شده‌اند.

وی به برخی چالش‌ها با خریداران عمده نیز اشاره و بیان کرد: با وساطت و حمایت وزارت صمت به توافق‌هایی با این شرکت‌ها دست یافتیم و این شرکت‌ها نیز متعهد شدند از فروش حواله، فروش در خارج از استان، دخالت در تولید روغن و فرآورده‌های بازیافتی خودداری و افزون بر آن فهرست فروش خود را در سامانه تجارت ثبت کنند.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان تأکید کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده و به‌منظور مدیریت بهتر بازار، زمان اورهال (یک ماه و نیمه) خود را به سال آینده موکول کردیم تا با تداوم تولید، ذخایر خود را افزایش دهیم و سهم خود را از بازار داخلی تأمین کنیم.

روغن تولید داخل مستقیم به دست مصرف‌کنندگان واقعی می‌رسد

در همین حال، محمدرضا آل‌سارا، ریاست اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان نیز در این آیین با اشاره به کمبودها و التهاب بازار روغن کشور در چندماه گذشته گفت: تلاش می‌کنیم تا با حمایت از تولیدات داخلی، رضایت مصرف‌کنندگان روغن را به‌دست آوریم.

وی با اشاره به تلاش همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای کنترل و ایجاد تعادل در بازار روغن و رفع کمبودها افزود: متأسفانه وجود روغن‌های تقلبی در بازار، موجب دریافت شکایت‌های متعدد در اتحادیه شده بود که با نشست‌ها و هماهنگی‌هایی که با مدیران شرکت نفت سپاهان داشتیم، برنامه‌ریزی‌ شد تا روغنی که با کیفیت مناسب تولید می‌شود، به‌صورت مستقیم به‌دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

ریاست اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان با تأکید بر لزوم همکاری تنگاتنگ بین اتحادیه و شرکت نفت سپاهان بیان کرد: به این منظور تفاهم‌نامه‌ای مابین دو طرف منعقد شد و با توجه به اینکه اتحادیه‌های صنفی مجاز به مشارکت در کارهای اقتصادی نیستند، هماهنگی لازم برای اختصاص فضایی نمایشگاهی برای دسترسی مستقیم به روغن اصل در اتحایه فراهم شد.

آل‌سارا با اشاره به اینکه واحدهای صنفی ما امین مصرف‌کننده بوده و به انتخاب ما اعتماد دارند، گفت: این اعتماد مسئولیت ما را دوچندان می‌کند و تلاش می‌کنیم به این منظور، تولیدکنندگان با اعتبار بیشتر را برگزینیم.

راهبرد کیمیا اسپیدی قشم حذف تقلب در بازار روغن است

احمد هاشمی، مدیرعامل کیمیا اسپیدی قشم نیز در این آیین به‌عنوان عامل توزیع روغن موتور تولیدی نفت سپاهان گفت: کیمیا اسپیدی از سال ۹۵ با سهامداری ۱۰۰ درصدی شرکت نفت سپاهان فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۹۷ مجوز پخش منطقه‌ای گرفت و با افزایش شعب به ۲۲ استان مجوز دریافت سراسری در سال ۱۴۰۰ دریافت کرد.

وی افزود: راهبرد مهم ما در این شرکت حذف تقلب در بازار روغن تا حد امکان است. در این صنعت تقلب و بداخلاقی زیاد است و متأسفانه ضرر آن را گروه‌های ضعیف می‌بینند و اولویت نخست ما در شرکت کیمیا اسپیدی این است که روغن اصل و با کیفیت را با قیمت مصوب دولت به‌دست مصرف‌کننده نهایی برسانیم.

مدیرعامل کیمیا اسپیدی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها به‌ویژه در شرایط بحرانی گفت: تلاش می‌کنیم با پخش مویرگی، روغن موتور را مستقیم به‌دست اتوسرویس‌ها برسانیم و انتظار داریم اتوسرویس‌ها نیز روغن را با همان قیمت مصوب به‌دست مصرف‌کننده نهایی برسانند.

هاشمی افزود: توزیع عادلانه دیگر راهبرد ما بود و رابطه‌ها در این میان تأثیرگذار نبودند و سهمیه اتوسرویس‌ها با گریدبندی آنها مشخص شده است.

وی با تأکید بر شفافیت فرآیند توزیع و فروش محصولات نفت سپاهان گفت: این شرکت ۲۲ شعبه توزیع دارد و در یکی دو ماه آینده، سه شعبه دیگر به شعب این شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم همچنین به تفاهم‌نامه شرکت نفت سپاهان با اتحادیه لاستیک‌فروشان اشاره کرد و گفت: با همیاری این اتحادیه و در اختیار قرار دادن فضایی رایگان برای توزیع روغن موتور، شرکت کیمیا اسپیدی قشم در این محل مستقر شده و و این قول را می‌دهم که افزون بر وظیفه ما برای توزیع روزانه روغن موتور، هر اتوسرویسی که در سطح شهر تهران کمبود روغن داشته باشد، با مراجعه به این شعبه، همان روز روغن دریافت کند.

هاشمی افزود: کیمیا اسپیدی این آمادگی را دارد تا در صورت تشخیص وزارت صمت و دیگر دستگاه‌ها، در هر مکانی حضور یافته و تا جایی که ظرفیت این شرکت اجازه دهد، نسبت به توزیع محصولات خود به‌صورت مستقیم اقدام کند.

سامان‌دهی سامانه توزیع روغن موتور در دستور کار وزارت صمت

محمدجواد نظرزاده، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) نیز در آیین افتتاح شعبه جدید توزیع محصولات نفت سپاهان در اتحادیه لاستیک‌فروشان گفت: نوسازی شبکه توزیع روغن موتور و ساماندهی آن در دستور کار وزارت صمت است و امیدواریم تا آخر هفته سامان‌دهی سامانه توزیع در تهران را در بخش دیزل (نفت‌گاز) نهایی کنیم و همه خرده‌فروشی‌ها به سامانه ما متصل بشوند.

وی با تأکید بر اینکه قصد داریم روغن موتور را در سامانه کالا به‌دست مصرف‌کننده نهایی برسانیم، افزود: در قسمت خودروهای بنزینی (سواری و وانت‌ها) تلاش می‌کنیم با استفاده از کم کردن فشار تقاضا، قیمت را مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت ضمن قدردانی از مدرن‌سازی شبکه توزیع شرکت نفت سپاهان گفت: یکی از مشکلات اساسی در تنظیم قیمت روغن موتور، نبود شبکه مدرن توزیع بود که با راه‌اندازی این شبکه در نفت سپاهان، امیدواریم اتوسرویس‌ها نیز قیمت مصوب را رعایت کنند.

نظرزاده بیان کرد: با حجم تولید افزایش یافته، قیمت در بازار نزولی است و امیدواریم با حجم افزایش یافته تا دو، سه هفته دیگر، بازار روی آرامش را ببیند و شاهد کاهش قیمت در سطح مصرف‌کننده نیز باشیم.

در پایان این آیین، تفاهم‌نامه‌ای برای توزیع مستقیم روغن موتور در اتحادیه لاستیک‌فروشان میان این اتحادیه و نفت سپاهان امضا شد.

کد خبر 461672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =