بیانیه پایانی سی‌ودومین نشست وزیران اوپک و غیراوپک

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ودومین نشست خود با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۲۲ روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، سی‌ودومین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریورماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

اعضا در این نشست ضمن اشاره به به تأثیر نامطلوب نوسان‌ها و کاهش نقدینگی در بازارهای مالی (که منجر به کاهش معاملات در بازار کنونی نفت می‌شود) بر لزوم حمایت از ثبات بازار نفت و عملکرد مطلوب آن تأکید کردند.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس یادآور شدند که نوسان‌های بیشتر و افزایش تردیدها مستلزم ارزیابی مستمر شرایط بازار و آمادگی برای انجام تعدیل فوری عرضه در اشکال گوناگون و در زمان لزوم است و اوپک‌پلاس تعهد، انعطاف‌پذیری و ابزارهای لازم برای مقابله با چالش‌ها و ارائه رهنمود به بازار را در سازوکارهای کنونی توافقنامه همکاری دارد.

اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس در این نشست تصمیم گرفتند:

۱. تصمیم‌ دهمین نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک (۱۲ آوریل ۲۰۲۰) که پس از آن در نشست‌های بعدی از جمله در نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس (۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱) هم تأیید شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

۲. طبق جدول زیر، عرضه کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک برای ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی با روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش به همان سطح تولید ماه اوت امسال بازگشت.

۳. از رئیس نشست‌ خواسته شود که در صورت نیاز، درخواست برگزاری نشست وزیران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک را در هر زمان برای رسیدگی به تحولات بازار نفت بررسی کند.

۴. در این نشست بر اهمیت حیاتی پایبندی کامل به سهمیه تولید اعضا و سازوکار جبران تخطی‌ها مطابق بیانیه پایانی پانزدهمین نشست وزارتی اوپک‌پلاس تأکید شد.

۵. در پایان مقرر شد سی‌وسومین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک موسوم به ائتلاف اوپک‌پلاس پنجم اکتبر ۲۰۲۲ (چهارشنبه، ۱۳ مهرماه) برگزار شود.

بیانیه پایانی سی‌ودومین نشست وزیران اوپک و غیراوپک

کد خبر 461674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =