سمینار مشترک ایران و ژاپن برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا ۲۰۵۰

سمینار آموزشی «معرفی سیاست‌های کشور ژاپن در راستای استفاده از هیدروژن و آمونیاک برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰» برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سمینار آموزشی با عنوان «معرفی سیاست‌های ژاپن برای استفاده از هیدروژن و آمونیاک برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰» با حضور عباس رزمی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی نفت ایران، یوکا کیدا، رئیس بخش اقتصادی سفارت سفارت ژاپن در ایران و ماساشی واتانابه، مدیر سیاست‌های نفت و ال‌ان‌جی در آژانس منابع طبیعی و انرژی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امروز (سه‌شنبه، ۱۵ شهریور  ماه) در مرکز همایش‌های کوشک وزارت نفت آغاز به‌کار کرد.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران در آغاز این سمینار ضمن تأکید بر ضرورت مدیریت آلایندگی گازهای مشعل (No Flaring) و کسب آگاهی از شیوه‌های نو و به‌کارگیری آنها در مدیریت انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت نفت و گاز کشور گفت: هدف اصلی این سمینار کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که در این زمینه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در دنیا به‌ویژه در کشور ژاپن در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایران در فهرست ۱۰ کشور انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای قرار دارد، اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اهداف تعیین‌شده گام‌های مثبتی در مورد سلامت بشریت برداشته شده است؛ به‌طوری‌ که تا سال ۲۰۵۰ میلادی دنیا به سمت انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای برود.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران با ضروری دانستن ایجاد ارتباط و تعامل برای طرح‌های آتی در زمینه کاهش گازهای مشعل و حل چالش‌های محیط زیستی و آشنایی با روش‌های نو برای برآورد مقدار انتشار گاز دی‌اکسید کربن در تأسیسات تولید نفت و گاز  اظهار کرد: انتظار داریم با برنامه‌های کلان انجام‌شده در این زمینه، دست کم درباره پروژه‌های قدرتمند در آینده کمک و یاری لازم را داشته باشیم و این تنها با تعامل حاصل خواهد شد.

رزمی با تأکید بر اینکه در مورد چنین حرکت عظیمی در سطح دنیا، تنها همفکری یک کشور کافی نیست، گفت: کشورهای حامی سلامت بشریت باید دست یاری دهند و ما انتظار داریم در آینده‌ای نه چندان دور در موارد آموزشی یا فناوری‌های تازه در حوزه کاهش تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای بازدیدهای متنوع و همکاری‌های سازنده و تبادل اطلاعات ارزشمند انجام شود.  

بر اساس این گزارش، این سمینار با مشارکت مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و آژانس منابع طبیعی و انرژی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن به‌منظور اقدام‌های اثربخش محیط زیستی به‌ویژه کاهش آلایندگی گازهای همراه و مدیریت انتشار گازهای گلخانه‌ای برگزار شد.

کد خبر 461744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =