سواحل عسلویه پاکسازی شدند

جمعی از کارکنان پالایشگاه‌ پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی برای حفظ و بهسازی محیط زیست پیرامونی پالایشگاه‌ها در برنامه‌ای مشترک و فرهنگی، ساحل نایبند در محدوه جغرافیایی شهرستان عسلویه را پاکسازی کردند.

به گزارش شانا، کامبیز صفتی، سرپرست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در این باره گفت: برنامه پاکسازی سواحل پارک ملی دریایی نایبند با مشارکت پالایشگاه پنجم و اداره محیط زیست شهرستان عسلویه برای ششمین‌بار متوالی در قالب پویش سواحل پاک و همسو با صیانت از محیط زیست منطقه اجرایی شد.

وی افزود: این پالایشگاه در اجرای طرح پاکسازی مستمر سواحل هم‌جوار مراکز صنعتی پیشگام است و در نظر دارد تا به طور مستمر و در بازه‌های زمانی ماهانه، در این پویش حضور فعال داشته باشد.

سرپرست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با اشاره به ضرورت پاکسازی سواحل منطقه برای حفظ زیست بوم ارزشمند آن، تصریح کرد: پراکندگی پسماند و انتقال آن به دریا افزون بر تأثیرات مخرب و ماندگار بر اکوسیستم دریایی، تهدیدی برای گونه‌های نادر جانوری منطقه نیز محسوب می‌شود.

صفتی در حاشیه اجرای این برنامه تاکید کرد: امید است با اجرای این طرح و تداوم برنامه‌های مشابه، ضمن ایجاد روحیه مشارکت در گروه‌های مردمی و ترویج فرهنگ طبیعت‌دوستی، قدمی در راه حفاظت از محیط زیست سواحل این منطقه برداشته شود.

کد خبر 461788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =