نشست هماهنگی تأمین گاز زمستانی در عسلویه برگزار شد

نشست هماهنگی تأمین گاز زمستانی با حضور مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران در عسلویه برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران،‌ هرمز قلاوند در این‌باره اظهار کرد: همسو با تأکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مبنی بر تولید و تأمین حداکثری گاز زمستانی و به‌منظور ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی، پنجشنبه (۱۷ شهریورماه)، نشست مهم عملیاتی بین مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه برگزار شد.

وی افزود: در این نشست عملیاتی که با حضور مدیران فازهای گازی مربوط به شرکت نفت و گاز پارس و مدیران پالایشگاه‌های شرکت ملی گاز برگزار شد، وضع تأسیسات عسلویه به‌ لحاظ توان تولید عملیاتی گاز و چالش‌های موجود، بحث و بررسی شد.

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در این نشست بر پایش مستمر خطوط لوله دریایی و خشکی و پالایشگاه‌های گازی در منطقه تأکید شد و هماهنگی‌های لازم برای رفع مشکلات احتمالی پیش رو به‌ویژه در فصل سرد به‌عمل آمد.

قلاوند تصریح کرد: در این جلسه عملیاتی درخصوص تعهدهای زمستانی تأمین گاز به‌ویژه پروژه سکوی ۱۱B ، ردیف‌های بعدی پالایشگاه فاز ۱۴، احداث خط لوله ۳۲ اینچ جدید سکوی ۱۶ بحث و بررسی انجام شد و هماهنگی بین شرکت‌های بالادست و پایین‌دست برای تأمین پایدار گاز به‌عمل آمد.

وی در پایان افزود: در ادامه با استقرار بر عرشه شناور سی‌مستر در  خلیج فارس از عملیات لوله‌گذاری دریایی جدید سکوی ۱۶ پارس جنوبی که از سوی شرکت تأسیسات دریایی به‌عنوان پیمانکار شرکت نفت و گاز پارس در حال فعالیت است بازدید و توصیه‌های لازم به‌منظور تسریع در تکمیل و راه‌اندازی خط لوله یادشده ارائه شد.

شایان ذکر است، شرکت نفت و گاز پارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران متولی تولید و تأمین روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در فصل سرد است و این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدی گاز کشور حدود ۷۰ درصد از گاز کشور را تأمین می‌کند و در اختیار پالایشگاه‌های شرکت ملی گاز ایران برای تحویل به شبکه گاز سراسری قرار می‌دهد.

کد خبر 461831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =