لزوم ارائه مشوق به سرمایه‌گذاران صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش نیازمند ارائه مشوق‌ها و اعمال بعضی از تخفیف‌ها در چارچوب قانون است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نکویی حمایت از صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی را همسو با تکمیل زنجیره ارزش ضروری دانست و گفت: می‌توان با ارائه مشوق‌ها، ارائه تخفیف خوراک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی‌شده در قانون به توسعه صنایع تکمیلی کمک کرد.

وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک راهبرد با هدف کاهش خام‌فروشی مورد توجه قرار دارد و تولید محصولات نهایی سبب خواهد شد محصولات خام تولیدی در بخش‌های بالادستی به محصولات با ارزش تبدیل شود و اگر رشد سرمایه‌گذاری را بتوان در پایین‌دست نیز رونق بخشید ارزش افزوده بیشتری در صنعت پتروشیمی ایران محقق می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه طراحی و اجرایی شدن صندوق تخصصی مادر پروژه از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف تأمین مالی صنایع پتروشیمی با جدیت در حال پیگری است، گفت: تشکیل این صندوق ‌می‌تواند روند سرمایه‌گذاری‌ها را شتاب بخشد.

نکویی ادامه داد: رایزنی‌ها با صندوق توسعه ملی، سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز هلدینگ‌های پتروشیمی تداوم دارد و امید است که بتوانیم صندوق مادرپروژه را تشکیل دهیم و از طریق بورس و قوانینی که وجود دارد درصدی از فروش مجتمع‌ها را برای توسعه زنجیره داخل صندوق بیاوریم.

کد خبر 462350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =