شجاعت نفتی‌ها در دفاع مقدس کمتر از رزمندگان خط مقدم نبود

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردانگی و شجاعت برادران شرکت نفت در دفاع مقدس کمتر از رزمندگان خط مقدم نبود.

به گزارش شانا، علیرضا تنگسیری امروز (چهارشنبه، ششم مهرماه) در آیین گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس که در سالن شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد با بیان اینکه ما پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب و ۴۲ سال از دفاع مقدس امروز سرافرازیم، اظهار کرد: ما دلاورمردی شما را قبل از انقلاب شاهد بودیم که با اعتصاب، رژیم طاغوت را به زانو در آوردید و تلاش کردید فرآورده‌های نفتی مورد نیاز مردم را در اختیارشان بگذارید.  

وی با اشاره به شجاعت فعالان صنعت نفت در دریا و خشکی در دوران دفاع مقدس افزود: شما با آتش و آب جنگیدید و در دریا و خشکی حماسه آفریدید و اجازه ندادید صادرات نفت ایران حتی یک روز هم قطع شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه هواپیماهای عراقی به اندازه روزهای دفاع مقدس خارک را بمباران کردند، تصریح کرد: افتخار می‌کنم به‌عنوان سرباز در مراسم تجلیل از شما حضور یافتم. ما خادم این مردم هستیم و از جان هم برای مردم دریغ نکرده و نمی‌کنیم.

ضرورت مستندسازی نفت در دفاع مقدس

علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این آیین، جنگ را از مهم‌ترین عوامل هویت‌بخش ملی خواند و اظهار کرد: نکته حیاتی در جنگ ایران این است که اگر ما آن را روایت نکنیم، دیگران آن را به جای ما و مطابق آنچه می‌خواهند، برای ما روایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر اقدام به روایت مستند و مستندسازی از نفت در دوران دفاع مقدس نشود، نمی‌توان انتظار داشت که روایت‌های هنری بر آن سوار شوند، افزود: امروز که از وزیر نفت تا مدیران ارشد صنعت نفت همه از افراد جنگ و جهاد هستند، نباید فرصت را از دست دهیم و باید حداکثر فعالیت برای مستندسازی نفت در دوران جنگ و دفاع مقدس انجام شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: در قالب قراردادی با بنیاد سینمایی فارابی، قرار است برای صنعت نفت در دفاع مقدس، فیلم ساخته شود و افزون بر آن نویسندگان مطرح دفاع مقدس هم روایت‌های این صنعت را در دوران دفاع مقدس به نگارش درآورند، اما این موارد کافی نیست.

فروزنده با اشاره به رونمایی از کتاب «جنگ به روایت نفت»، آن را حاصل کار شبانه‌روزی و در برگیرنده مواردی همچون خدمت‌رسانی، بازسازی، نوسازی، وضع منطقه عملیاتی خارک، مهار چاه‌ها، همچنین شهدا و آزادگان، هنر و ادبیات و... خواند و آن را گام نخست برای اتفاق‌های بعدی برشمرد.

گفتنی است در آیین گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، با اهدای لوح سپاس از رزمندگان صنعت نفت در این دوران تجلیل و از کتاب «جنگ به روایت نفت» رونمایی شد.

کد خبر 462556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =