سرمایه‌گذاری بانک‌ها در توسعه میدان‌های نفت و گاز از اقدام‌های ماندگار دولت است

رئیس‌جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور از جمله اقدام‌های ماندگار دولت سیزدهم است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی که امروز (سه‌شنبه، ۱۲ مهرماه) به‌منظور معرفی و دفاع از محمدهادی زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، با بیان اینکه دولت سیزدهم با مدیریت مصرف به جای قطعی برق توانست ایام پیک مصرف در تابستان را سپری کند، اظهار کرد: در بخش گازرسانی نیز فقط بخش‌هایی از کشور باقی مانده که به شبکه گاز اتصال یابد. شبکه سراسری گاز کشور که در کمتر نقطه‌ای از دنیا به این شکل وجود دارد یکی از جلوه‌های خدمت‌رسانی دولت به مردم  است.

وی افزود: در قالب برنامه‌های دولت برای اصلاح اقتصادی در کشور، امروز تغییر رویکرد در سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته و چه سرمایه‌گذاران داخلی و چه بانک‌ها، به جای اینکه پولشان به طرف فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد برود، در حال هدایت به سمت پروژه‌های بزرگ است و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژهای بزرگ، یکپارچه و منسجم شده‌اند.

رئیس‌جمهوری در این زمینه همچنین سرمایه‌گذاری بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور را از جمله اقدام‌های ماندگار دولت سیزدهم دانست.

رئیسی با اشاره به تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای دولت مردمی تصریح کرد: از سویی با عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و حضور فعال در دیگر مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و از سوی دیگر ارتقای سطح تعاملات با کشورهای همسایه، روابط اقتصادی و تجاری کشور در این مدت به‌ویژه با همسایگان ۵ تا ۶ برابر افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه امروز وحدت و انسجام ملی ضرورت نخست کشور است، اظهار کرد: آنچه رهبری از همه ملت، دولتمردان و مسئولان خواستند، وحدت و انسجام ملی به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود که دشمن را نیز ناامید می‌کند.

کد خبر 462656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =