برگزاری دوره‌های آموزش مجازی برای کارکنان عملیاتی ملی حفاری

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزش‌های برنامه‌ریزی‌شده مجازی و حین کار برای ۱۵ هزار و ۸۶۵ نفر از کارکنان عملیاتی این شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرزین کاوش گفت: تشکیل دوره‌های آموزشی با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت در نیمه دوم سال نیز در بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) با اولویت ایمنی استمرار خواهد داشت.

وی افزود: در نتیجه آموزش و نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در میان همکاران و نظارت‌های مستمر کارشناسان ایمنی در مدت پیش‌گفته شاخص حوادث قابل ثبت ( TRIR) به‌ مقدار ۶ درصد و ضریب تکرار حوادث (LTIF) به‌ مقدار ۷ درصد و حوادث تجهیزاتی و آتش‌سوزی به‌ مقدار ۵۰ درصد در قیاس با دوره مشابه پارسال کاهش یافت.

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تأکید مدیریت ارشد شرکت مبنی بر استفاده حداکثری از توانمندی‌های سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها برای بومی‌سازی اقلام کاربردی در صنعت حفاری گفت: ساخت داخل کمربند ایمنی نگهدارنده دکلبان دستگاه حفاری برای نخستین‌ بار در کشور و پیگیری بومی‌سازی سایر تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع از جمله کمربند، بالارونده و نقاله نجات دکلبان در این شرکت صورت گرفت.

کاوش، تعمیر و ارتقای ۶ دستگاه یونیت خدمات H2s و بازسازی اساسی یک دستگاه یونیت دیگر را یادآور شد و اظهار کرد: در واحد بهداشت این مدیریت نیز عقد قرارداد جدید برای اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیط کار (‌صدا و ارتعاش‌) و انجام و بررسی نتایج طب صنعتی کارکنان در دست پیگیری است.

وی در زمینه اقدام‌های انجام‌شده در بخش‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران توضیح داد: برگزاری ۳۷۶ دوره تمرین‌ شرایط اضطراری در دستگاه‌های حفاری، کارگاه‌های فنی و ساختمان‌های اداری در ۶ ماه اخیر مهم‌ترین اقدام در این زمینه است که شمار تمرین‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۶۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه در ارتباط با محیط زیست در ۶ ماه نخست امسال افزایش ۳۲۰ درصدی دوره‌های آموزشی را داشتیم، تصریح کرد: از دیگر اقدام‌ها در این بخش تهیه و بازنگری روش‌های اجرایی، دستورعمل‌ها و فرم‌های محیط زیستی برای استقرار و تمدید گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ است.

کد خبر 462660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =