۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 462735
آغاز عملیات اجرایی طرح پتروالفین فن‌آوران

عملیات اجرایی پروژه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی پتروالفین فن‌آوران کلید خورد و این طرح وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی فن‌آوران، پروژه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی پتروالفین فن‌آوران پس از تکمیل مطالعات امکان‌سنجی و صدور مجوزهای لازم، با مشارکت سهامداران خود وارد مرحله عملیاتی ساخت شد.

بنا بر این گزارش با تخصیص زمین مربوطه در فاز ۵ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اخذ تمام مجوزهای لازم و اعلام آمادگی سهامداران، این طرح وارد مرحله عملیاتی شد.

محمد جواد بدری، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران که سهامدار عمده شرکت پتروالفین فن‌آوران به‌شمار می‌رود، در این ارتباط گفت: قرار است در گام نخست، زمینه‌سازی لازم برای احداث کارخانه تولیدی صورت پذیرد که طی آن علاوه بر آماده‌سازی معابر پیرامونی و داخلی، ساخت دو مخزن ۵۰ هزار تنی ذخیره متانول با مجموع ۱۰۰ هزار تن ظرفیت در دستور کار قرار دارد.

وی هدف از احداث این واحد یک میلیون و ۶۵۰ هزار تنی تولید متانول را با توجه به لزوم تغییر راهبردهای تولیدی از خام‌فروشی به سوی اهداف با سودآوری مطمئن و پایدارتر، تأمین خوراک لازم برای زنجیره ارزش تعریف شده این محصول در پتروالفین فن‌آوران اعلام کرد و افزود: قرار است با توسعه زنجیره تولید در حوزه صنایع پایین‌دست متانول، سالانه ۲۸۰ هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی و  ۴۵۰ هزار تن پلی‌پروپیلن در کنار دیگر محصولات جانبی تولید شود.

بدری درباره نحوه تامین اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه ادامه داد: منابع مالی لازم برای احداث و بهره‌برداری از این طرح از محل سرمایه‌گذاری سهامداران و با استفاده از منابع بانکی خواهد بود که زمینه تأمین آن فراهم شده است.

وی در بیان فرصت‌های شغلی جدید مهیاشده از سوی این طرح گفت: این طرح در فاز پروژه حدود ۳ تا ۴ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم خواهد داشت و در زمان بهره‌برداری و عبور از فاز پروژه دارای ساختار نیروی انسانی ۸۰۰ نفری خواهد بود.

پتروالفین فن‌آوران از طرح‌های کلان در حال اجرا در صنعت پتروشیمی است که با اجرای آن سالانه ۱.۶۵۰.۰۰۰ تن به ظرفیت تولید متانول کشور و طبق اهداف طرح، ۲۸۰ هزار تن پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی، همچنین ۴۵۰ هزار تن پلی‌پروپیلن و سایر محصولات جانبی تولید خواهد شد.

کد خبر 462735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =